31 mars 2011

Stopp i lagens namn!

Ja, dessa knappar satt jag och undrade vad de var till för när jag åkte med rälsbussen motorvagnen idag. STOP och en blå knapp...hmm..SOS och en röd knapp. Den blåa är nog en nödstoppknapp och sen ska man trycka på den röda om man är illa ute. Resonerade jag. När tåget motorvagnen närmade sig den lilla perrongen där jag brukar gå av så stannade det inte! Men vad i ......? Jag knackade på hos chauffören och frågade om de inte stannade där idag? 
"Tröck du på knappen?" sa han. 
"Nä,"sa jag "ni har ju stannat här förut"! 
"Är du turist" sa han då? 
"Nej, jag vill bara gå av där...", sa jag.

Så jag fick åka med till Kristinehamn och ta nästa tåg tillbaka till dit jag skulle. Puh. Inte sa dom att man ska trycka på en knapp på tåget motorvagnen för att vilja gå av! Det stod inga skyltar om det heller! Hur i självaste....ska man kunna veta det bara sådär? Att man trycker på stoppknappar på bussar är väl en sak, men nog trodde jag att tågen stannar vid stationerna. Men nu vet jag bättre, och ska trycka på stopp STOPknappen direkt efter avgång!  
 Ett STOP öl kanske man kan få här!?
 Hejdå tåget..
 Ifall jag skulle känna att jag är på väg att svälta ihjäl under en kvart så finns det servering ombord!
Sparkar på väg till vinterförvaringen! 

Nu snöar det här...NÄR kommer våren egentligen? 

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ojdå... Jag har i och för sej varit med om ett tåg som bara "försvann" - men tack och lov befann jag mej inte på det, utan stod på perrongen och väntade och väntade och väntade... En av de andra som också gjorde det ringde till Länstrafiken och frågade när det skulle komma, men de kunde inte ens hitta det på sin "datakarta"! 8-X Långt om länge fick de fram en tid då det skulle ha passerat, men vi var ju där då (och väntade och väntade och väntade) och inte sjutton hade vi sett nåt tåg inte! >:-) Fick ta nästa istället, men om de fortfarande har ett försvunnet tåg som aldrig återfanns - det skulle jag faktiskt vilja veta!? :-D

Ingen snö här, men regn och rusk hela dagen lång...

Mimmi sa...

Ha ha ha .. det var ingen dålig tur du fick idag :)
Ja inte tusan visste jag heller att man skulle trycka på en knapp när man skulle av TÅGET.
Våren!!! den har flytt ... nu får vi inte ens det fina väder de hade lovat oss under helgen .. man blir så förbaskat .. för när de lovar 13 plus och sol till lördagen .. då skall det väl inte hinna att ändra sig till 5 plus och moln på nästa dags väder prognos ..så nu är jag riktig .. riktig ARG på SMHI som ger falska löften ...inte ens en dag framåt kan de visa rätt

södertut sa...

Dä va bättre förr, då stod en stins och viftade med sin spade.
Va, tröcka på knappa, dä måste va ett skämt?
Hm, ta eget ansvar...jo, jag tackar. Tänk om tekniken slutar fungera kör de då utan stop ända till slutstation?
Om det varit första april hade jag inte trott dig!

Ha en go frifredag på Bellevue.

Anonym sa...

Öööhhh va?? Vart skulle du, Väse eller??

Dom där knapparna hade jag inte vågar röra=)

Kramen Ninni

Fröken M sa...

Hej vännen ! Jag måste tyvärr ställa in vår kaffe dejt i morgon. Mamma och pappa kommer hem från semestern redan vid 10 så vi måste åka och hämta dem tidigare. Men du kanske har vägarna förbi snart igen ? kram

soffie sa...

men guu vilken panik jag skulle fått tur du ej skulle med nåt annat tåg fast det går väl inte så många där såklart.Du fick dej en tur till Kristinehamn då!
å jisses vilket skitväder när ska vi äntligen kunna få slippa klaga på vädret,
hoppas vi henner ses imorrn,
kramiz