13 mars 2011

Röckabilly!

Fredag kväll. Cafe August. Rockabilly. John Lindberg Trio. Det svängde kan man säga. Själv satt jag i entrén och det var lagom avstånd för mig med tanke på ljudnivån. Öronproppar fick jag ha i ändå...men det är en del kuliga typer med på såna här spelningar. Snickarbyxor, uppvikta jeans och tjusiga frisyrer. Precis som rockabillyn är. 
En sup och en pipa står alltid framställd till spöket på August. Han går omkring där ibland och kan bli rätt sur om han inte får det han vill ha tydligen....
Nej, det här är inte han...det är bara en av många sjömansfigurer som finns där uppe. Nu byggs det om också i trädgården inför sommaren. Det är lite svårt att tänka sig nu, men om några månader kan man sitta ute en ljummen sommarkväll och njuta av att det är festligt, folkligt, fullsatt! (och myggrikt, men det förtränger vi nu!)

8 kommentarer:

Söndag i söder sa...

Det ska bli spännande och få se den nya trädgården, moskitfri blir den väl inte men det finns myggstift! Har du något favoritmärke för knottbekämpning??

Spöke på August, åh, fy så otäckt!
Vem kan det vara, vet du?

Anonym sa...

Ja myggor ska vi inte tänka på=) Men ljumna magiska sommarnätter, Mmmmm

Jasså finns det ett spöke, hade jag ingen aning om. Är pipan stoppad och glaset fullt?

Var det mycket folk?? Ha en skön söndag, kramen Ninni

♥ Carina ♥ sa...

Kan tänka mig att det svängde, så där härligt som bara rockabilly kan :)
Ljumma sommarkvällar ser man fram emot, myggen kan vi som sagt strunta i :)
Kram

AnnaKK sa...

Låter jättekul - även med öronproppar i! :-D

Jag kommer väl att förstöra det sista av min hörsel i bilen - allt som oftast spelas det ju nåt bra på radion där, och då kan jag inte låta bli att vrida upp ljudet på alldeles onödigt hög nivå. <:-)

Mimmi sa...

Ja tänk när man kan få sitta ute igen :)
Jag satt faktiskt ute en stund igår när solen var på baksidan ..men då kom det fram en massa små myror som kröp på stolen .. så jag gick in igen :)

soffie sa...

å va roligt att kolla in allt folk:)
å det svänger ju av den musiken:)
Har ni fått spelprogrammet för våren och sommaren nu?
kramiz

jennifer sa...

SV: ja, det hade varit snyggt om jag gjorde ringen i färg faktiskt!

mammakero sa...

Ja, det är svårt att tänka sej sol och värme, trots att det töat rätt bra i dagarna! Mygg? Nä, tack!
Det blev ingen sömn, men väl vila. Det är precis som du säjer, lättare att sova på dagen än på natten...