17 mars 2011

Något som gör mig skogstokig

är när det skrivs "tävlar ut". Gaaah! "Lottas ut" heter det, eller "har en tävling"! Vad är det med journalister och reklamare idag, har de missat sina svenskalektioner, eller?   

 

 Man ska inte ge upp! Jag trodde att denna pelargon inte hade klarat vintern, men tjoho! Lite grönt där nere i kanten! 
Här är det mera grönt...Pelargoner och Streptocarpus (som inte riktigt har kommit igång efter vintervilan).

Jag var nere på stan en sväng förut och upptäckte att jag hade glömt stoppa ner Lilla Blå i jackfickan! Det kändes nästan som om jag hade glömt plånboken eller något annat viktigt. Fast kameran ÄR ju viktig att ha med sig! Man vet ju aldrig vad som dyker upp i fotoväg! Nu vågade jag knappt se mig omkring. Tänk om jag skulle missa något väsentligt! Bah!

Väderrapport från södra Värmland: 
Halvklart, svag ostlig vind (medvind hem) och just nu +6. Bra smältväder alltså! 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Jag vill ha en rapport om den lilla blyga violen .. lever den ?

mammakero sa...

Hahaha!! Jag såg de gröna bilderna och läste rubriken och trodde att du var vitsig. Att du var ute och njöt av gröna inslag i det vårgråa...

♥ Carina ♥ sa...

Glömma kameran?? Det är allvarligt när man är bloggare!! Nästan straffbart faktiskt ;)
Kram

soffie sa...

å vår tecken det vill vi ha många nu,men suck det ska visst komma in massor av snö nu:(

AnnaKK sa...

Jag har gjort den hemska upptäckten att min nya jacka har lite mindre fickor än den gamla, så nu är det kris att få med sej kompaktkameran på det viset! 8-X Å andra sidan såg jag i nåt reklamutskick som kom häromdagen, att det verkar som om midjeväskor är på väg tillbaka i modesvängen - så man kanske kan rädda situationen genom att skaffa sej en sån!? ;-) (Jo, jag är ju väldigt-väldigt trendig av mej... Host!!!).

Vad vi har för väder här idag vill du nog inte veta!? ;-)

Ha en skön fredag!! :-)

Södervitt sa...

Haha, idag har jag ingen lust att TÄVLA UT...inte ut idag, minst 10 cm snö. Vadå kul?

Grönt ä skönt, pelargonen strävar uppåt, ur jord mot himlen!
Den kommer säkert att snart stå i full blom!

Fy på dig, glömma kameran. Du har helt rätt det kan ju dyka upp något helt fantastiskt. Kanske några troll i skogen på Bellevue. Det sägs ju att dessa väsen finns men undviker att visa sig för oss människor. Men även de kan ju glömma bort sig! Så, på med kameran i alla lägen!