03 mars 2011

Bananmystik!

 så får man passa på att gå ut! Äntligen sol! 
 och dräglig temperatur. Fast riktigt så här varmt var det inte ute...men +5 ska man inte klaga över heller! Och inte heller över innetemperaturen! Jag och min surdeg gillar!
 Jag gillar gamla skyltar. TILL Burmavägen. Varför den vägen heter så har jag ingen aning om. 
 Här är det trångt om saligheten. Två skatbon i ett inte så stort (äppelträd? körsbärsträd?) 
 Här har man redan packat för att ge sig iväg på semester! Vart vet jag inte, men kanske Burma ;)

Balkongen har varit min favoritplats idag en stund. Med en kopp kaffe i handen och en varm jacka på så var det riktigt skönt att sitta där i solen. Jag hade sällskap av min lilla viol som...ääähh..ja, vad ska jag säga...lever. Tror jag. 

Och till något konstigt. Ni vet bananerna. På-spåret-bananerna. De som låg vid sidan om spåret är nu tillbaka där de brukade ligga! Haha, jag fattar ingenting. Och det är INTE tåget som råkat blåsa tillbaka hela högen tillbaka till ursprungsplatsen. Det här blir mer och mer mystiskt... 

 

 To be continued...

6 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Åh, jag älskar den gamla "bubblan"
Vill ha!!!
Så charmigt med väskan på taket :)
Kram

mimmi sa...

Ja de fick nog vår känslor och packade bilen ..men de kanske såg all snö som var kvar och gick in igen ;)
Ja det är väldigt mystiskt detta med de bananskal får jag säga .. har du tagit upp ett och kollat så de inte har små ben att gå på ? en ny sort bananskall kanske ..men ben ?
nu får vi hoppas det blir fint i morgon ..men jag såg att det skulle visst bli väldigt blåsigt
kram :D

Unknown sa...

Jaha, det är hos dig som solen har varit. Har undrat hela dagen eftersom de i rapporter lovat sol, men verkligheten blev den gråaste på länge.
Härlig bild på "bubblan"
Ha en bra helg! /SA

Fröken M sa...

Boken heter kort och gott BRÖD, en ganska stor bok som jag fick av grabbarna när jag fyllde år.
Jag smakade på degen och den är ju inte direkt god, men i bröd kanske den blir en riktig höjdare, än har jag inte gett upp hoppet ;)

Anonym sa...

Åh fina bilder!

Anonym sa...

Åh ajvar är toppen! Man kan göra samma som du beskrev med kycklingfilé också, mums! Det finns ju både svag och stark också - gottgott!