14 mars 2011

Vattenblänk

Riktigt såhär är det inte. Än. Men våren har tagit ett sjumilakliv framåt idag. Morgonen började rätt gråmulet, men SMHI hade ju looovat sol frampå dagen, och då måste man ju tro på det! :) Och det blev det. 
Men himlen brann i fredags en kort stund på kvällen. 

Jag kollade bokhandelns nya böcker på förmiddagen och hittade en hel del som ska komma ut i år. Genast mejlade jag inköpsförslag till bibblan och fick till svar att "jovisst, vi ska köpa in denna bok, men den kommer först i september..." Hm..jag såg bara att det stod 2011 och missade tydligen att kolla på månaden. Men det var en väldans lång promotionstid! :D

Boken? Ja, det var Åsa Larssons nyaste, Till offer åt Molok. 

I väntan på den ska jag läsa den här:
 och betänka hur bra man har det egentligen...

5 kommentarer:

soffie sa...

Vackra bilder och idag på em blev det ju riktigt vårigt!
Kram

Helene sa...

Underbara bilder ( som alltid )
Ha en bra kväll.
Kram Helene.

Helene sa...

Oj bloggadressen blev fel !!
Kram Igen / Helene.

mimmi sa...

Det var vårliga bilder ... vatten pölar ..det är ett tecken på vår :)
jag var också ute idag och fota sånt .och jag letade febrilt efter fler vår tecken :)

mammakero sa...

Mycket fina vattenspeglingsbilder! Tycker själv att vattenspeglingar får igång min fantasi, att spegeln är en port till en annan värld...