20 mars 2011

Fågelskrämma?

 Är man stor ska man vara snäll, sägs det i någon reklam...men denna fågel har nog inte sett på tv-reklamen! Och det förstår jag, jag avskyr reklam som avbryter mitt i en film. Tacka vet jag böcker! De har ingen reklam i sig. Inte än så länge i alla fall! 
 Jag fortsätter jakten på en bra "flygande-fågel-bild". Men det går trögt. Härovan flyger det något. Vad vet jag inte...en kokosnöt med vingar, kanske?
Kajan dyker. Sonyn försöker fokusera. 1/2000 s, f7, men det hjälper inte, det vill INTE bli sådär klart och fint. Kanske är det objektivet som inte innehåller någon bildstabilisator. Eller så är det jag som inte heller innehåller någon stabilisator. Fan vet. :(

Men det är en solig dag på gång. Balkongsittning blir det nog när luften värmts upp lite mer, -7 på morgonen lockar inte till frukost på balkongen i alla fall! 

Ha en bra dag därute!

5 kommentarer:

södergök sa...

Ha en bra dag "därute"??????
Aldrig!
Snö och kallt med slask.

Det får bli en bra dag inne.

Din första klumpfågel bör vara en
mätt och trind korp....kanske har
den stulit någon avsvalnande stek på någon ballkong? *S*

Anonym sa...

Du får ju till jättehärliga fågelbilder=)

Maken tog massvis med fågelbilder på Fuerteventura, vi har fortfarande inte kollat på dom..inte laddat ner heller..Oops

Ha en görgoo dag på balkongen, jag ska sätta mig i uterummet om en stund..kramen Ninni

Maria Thorbjörnsson sa...

Det där med lätta skakningar syns ju så förbaskat väl på bilden..du må tro att jag upptäckt detta fenomen också..fnissfniss..men jag tycker Kajan e läcker..det e flyg i bilden..ha det..Maria

Mimmi sa...

Det är jätte svårt att få på flygande fåglar :)
man skall alltid ha kameran en liten bit framför den ..men då tar den en annan väg istället .. har jag märkt :)Jag kan ta 10 bilder på en och kanske kanske en blir ok .. ibland har man tur och får en bra bild på ett skott .
Nu skall jag på barnkalas ..önska mig lycka till :)

Mia sa...

Hehe, jag har också försökt fånga flygande fåglar på bild, men lyckas inte. Din kaja är bra mycket bättre än det jag lyckats fånga...