07 mars 2011

Sol och snö

Jag hade ju tänkt att inte ha med några mer bilder på snö här i min blogg, men när man är ute och går och vill fota lite så är det l-i-t-e svårt att undvika snöbilder just nu! :D 
Solen värmde i alla fall och molnen formerade sig från söder. Detta är ingen åker eller så, utan Vänern! Man glömmer lätt att man går på isen när det är en massa snö på den...
En liten holme måste utforskas! Dit kommer man ju bara på vintern...om man inte har båt! Men nu är isen tjock, vi gick i skoterspår och såg en hel del åka omkring långt ute på Vänern.  
Här får träden växa ifred. Antagligen häckar det en hel del fåglar här på sommaren. 
Eller så är det här som Bigfoot bor! Det var mystiska spår bort från ön i alla fall...Men jag såg inga bananskal där, så han kanske inte bor där ändå. Eller så äter han något annat också. Snö? 

6 kommentarer:

Södertuss sa...

Bigfoot och littlefoot ute i snön...
jag hoppar över denna vandring för mina läppar är redan BLÅ!

Allergin mot det vita står i full BLOM!

Ack, ack, var är tussilagon?
TUSSI, TUSSI, visa dig nu!

Idag till lekland, ska verkligen bränna några kilon!

Ha en "varm" dag på Bellevue!

Anonym sa...

Härliga vinterbilder=)

Näää SNÖ äter han nog inte..det blir man inte stor av..hihi.

Ha en goo dag, kramen Ninni

Peters bildmagi sa...

Härliga vinterbilder.
Även om man tröttnat på vintern så är bra vinterbilder alltid trevliga att se :-)

mimmi sa...

Men ojoj .. det måste ju finnas ganska många Bigfot här i närheten av oss ;) jag hittade ju nästan precis samma sak när jag var ute för två dager sedan :D
Det var härliga vackra vinter bilder .. så även om man är enorm trött på vinter .. så kan man fortfarande njuta av vackra vinter bilder :D

AnnaKK sa...

Bara solen skiner som på dina foton så är det rätt okej med snö iallafall. Det är ju vackert, och trots allt bara början av mars ännu. :-)

Jag vågade inte vara riktigt så grov ang min Kollektiva bild, så jag anspelade på kollektivt självmord - men jag lekte lite med tanken faktiskt! ;-)

mammakero sa...

Helt underbara sol och snö bilder! Det känns varmt när jag ser dem, precis som om det var drippdroppväder,,,!