02 mars 2011

Status quo

är det ute tycker jag...dimmigt och kallt. I Hufvudstaden har dom tydligen sol var det en liten fågel som viskade i mitt öra! Den får gärna komma hit snart. Solen, alltså, inte huvudstaden. På vädersajterna är det en sol minsann, men inte irl. Och det är väl det som är viktigast ;) 
 Denna bild tycker jag att man vill dyka ner i och sätta sig på en liten pistillsoffa och bara vara! Mjukt och gôtt! Men man får inte vara allergisk! 

Nu skulle man kunna tro att det är en vit tulpan, men icke sa Nicke! Det är denna: 
 som jag stoppade ner Lilla Blå i och så var tydligen blixten på. Då blev det sådär ljust och fint! Och Lilla Blå Panasonic är en fena på macrobilder...

Äggen då, undrar ni förstås! Hur gick det med dom? 

Jo... 
 ...alla 45 höll! Trots skumpiga cykelvägar med modd på. Jag cyklade på bilvägen så mycket jag kunde, det får dom finna sig i, bilisterna, när det är bar asfalt där, men inte på g/c-vägarna! 

En del av äggen härovan är gröna! Hönorna däremot är inte gröna...men varför äggen blir det vet jag inte. Någon som vet? Och vad är det för en lustig figur mitt i paketet? 
Och tack för alla cyberkramar, förresten! För det mesta är jag ingen dysterkvist, men ibland faller jag, men landar oftast på en studsmatta och är snart uppe igen!  

7 kommentarer:

mimmi sa...

Det kanske är blandägg .. eller så tränar de inför påsken :)
Det blev kanon bilder på tulpanen . får jag säga :)
nu får vi se om solen tittar fram imorgon .. fattar inte hur de kan visa sol när det var så tätt mulet som det var idag

K.E. sa...

gräsänderna lägger gröna ägg..har dom drygat ut hönsäggen med sånna för dig...

AnnaKK sa...

Åh, vad FIN den första tulpanbilden blev - fast den andra är inte långt efter. :-)

Såna där blågröna ägg är det en speciell ras som värper, men det måste vara alldeles för länge sen jag hade höns för jag förmår inte kläcka (he!) fram vad rasen heter nu... Tror faktiskt att den börjar på "A"!? 8-) Och gulan är fortfarande gul - om inte så är det nåt fel på äggen!! ;-)

Anonym sa...

Ja inte har jag sett nån sol..men jag ska absolut inte klaga!!

Har du shoppat ägg?? Hmmm gröna..hoppas dom inte är det inuti också, fniss.

Kramelikram Ninni

Helene sa...

Idag har solen varit här hos mig = ))
Massor !!
Kram Helene.

Unknown sa...

Kanonfina bilder på blommorna. Solen fanns här i dag och gav lite hopp om att våren lurar bakom knuten.
Ha det gott! /SA

AnnaKK sa...

Det är nog Ägg-Gullan som kikar fram ur ditt äggpaket!? ;-)

Jag glömde googla hönsrasen sen, förresten... Gjorde du det???