21 mars 2011

Boktips!

Jag haver läst (surprise? Not...)

Denna: 

Det är en av sommarens varmaste dagar. Åskan hänger i luften och trafiken tätnar på motorvägen in mot London. En lastbil får sladd och utlöser en seriekrock som kommer att förändra livet totalt för ett stort antal människor. I Penny Vincenzis nya roman får vi möta några av dessa: Toby, gravt försenad brudgum med mörka hemligheter på sitt samvete. Georgia, skådespelerska med chans till drömrollen - men bara om hon kommer i tid. Jonathan, framgångsrik läkare vars hustru tror att han är på väg hem från en konferens. I bilen sitter hans älskarinna Abi. Mary, en äldre dam som ska möta sin ungdoms stora kärlek på flygplatsen. Med stor skicklighet väver Penny Vincenzi samman dessa berättelser till en oförglömlig historia om liv, död och kärlek.
 (Lånat från AdLibris)

Jag brukar ju inte gilla såna här "lättsamma" böcker, men jag gav den en chans. Och den var bättre än väntat, det är ju allltid trevligt. Det är spännande med alla vävar som vävs ihop och alla öden man får följa. Lite grand som t.ex. Ruth Rendells böcker, fast utan psykopat. Eller, kanske ändå, livet självt är ju ganska psykopatiskt...

Nu ska jag läsa denna:
Intressant, intressant! Undersökande journalistik behövs! All heder åt alla som vågar ifrågasätta! 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Den har jag inte läst har läst några av henne..

Jasså var det halvklart dom lovade..då ändrade dom väl sig då, såg inget väder igår=)

Ha en skön dag..kramen Ninni

Mimmi sa...

Jag får nog leta fram mina isfolks böcker igen .. och lägga mig och läsa om dom .. för bra väder verkar vi inte nu .. även om de sa tidigare att vi skulle få det .. så nu går jag och läggar mig och går i ide tills våren har kommit för att stanna

soffie sa...

tack för boktips !
Imorrn hoppas jag solen tittar fram igen ,
kram