13 mars 2011

Corvus cornix

Kajorna har ju verkligen bildat par, som synes på denna bild. Det har däremot inte kråkorna gjort. Men de måste väl hålla ihop de med i par? De på bilden härovan gillade tydligen att sprida ut sig lite...
...medans kajparet uppe t.h. var kärvänliga så satt kråkorna och såg ut som om de ville befinna sig någon annanstans. Men, men, vi får väl se om inte kråkorna också får till det så småningom. 

Just nu REGNAR det! Tjoho! *smält, smält, smält* 
Snart på en äng nära dig...

6 kommentarer:

södergla sa...

Grå trista kajor mot en grå och trist bakgrund då kommer den gulsvarta färgklicken med ett BZZZZZZ, gissa om den lilla gula höjer mitt morgonhumör mot högre höjder!?
HUMLESURR!

AnnaKK sa...

Var i "byn" häromkvällen för att handla lite och så där, och då svepte det en stor kajflock över gatan och landade på hustaket mitt emot affären. Där gick det inte att urskilja någon parbildning - vet inte om jag nånsin har sett så många kajor på en gång faktiskt!? Det var som en svart myllrande massa på hela taket! Fick nästan lite Hitchcock-vibbar när flocken plötsligt lyfte och flög en vända över gatan igen. De låter lite läskigt också!?

Hoppas inte att det blir regn här idag, för jag vill ut och fota vårtecken! :-)

Anonym sa...

PS! Är det en japansk katastrof eller ett västerländskt i-landsproblem att både Canon och Sony har fått flera fabriker skadade i jordbävningen??? Jag som precis hade bestämt mej för att (nog!!) köpa ett nytt objektiv, och så finns inte objektivfabriken kvar!? Vojne... 8-X

/AnnaKK

Mimmi sa...

Ja tänk när jag såg att det regnade i natt .. det är nog en av de få gångar jag blev glad över något sånt väder :)
Idag såg vi ekorren i lådan .. gissa om kameran gick varm :D
nu sitter man och väntar på solen som de har lovat oss....

Anonym sa...

Kråkorna kanske lever i ett öppet förhållande=)

Ja nog smälter det..det är så underbart, får nog gå ut och skrika ett vårskri!

Kram Ninni

mammakero sa...

ja hade nog känt mej en aning fel att sitta på samma gren som två nykära kajor, om jag varit en kråka alltså. Det kanske var därför som de såg ut som om de velat vara någon annanstans...
Hör hur fåglarna kvittrar som tokar utanför fönstrena. Det är riktiga vårkvittret!