19 mars 2011

Idag har det varit

 en alldeles...alldeles underbar vårdag! Soligt och varmt på min balkong. Där hade jag sällskap av denna lilla pippi. Jag tror det är en pilfinkshona. En stund innan så satt där en hanne och visslade, men jag såg dem inte tillsammans. Hm...han kanske ångrade sig. 
Talgoxarna har det också snärjigt. Och deras tonläge ligger i ett helt annat än pilfinkarna om man säger så...det var tur att han hittade sin hona snabbt annars hade jag nog kastat en sko på honom ;)
 Denna bild är kraftigt beskuren, man kommer ju inte så jättenära med ett 200mm zoom...Det blir ju inga klara, fina fågelbilder precis...Jag är inte helt överens med Sonyn. Nikon P90 är liksom bättre på ett sätt tycker jag. Eller är det mig det är fel på ;)
 Man vet ju aldrig vad människor har för sjukdomar...
En liten violrapport, kanske? Ja, den står kvar på balkongen. Och lever. Eller kanske inte förresten. Nånting grönt är det ju där nere i botten, men om det går att återuppliva denna till att bli en viol det vette 17! 

8 kommentarer:

Mimmi sa...

hm .. jag hoppas att violen kommer att överleva..för nu har jag fastnat för den :)
Ja det har varit riktigt underbart idag :D

Anonym sa...

Hej lilla fotograf. Mmmm så vackra pippi-foton. Förresten såg jag ditt foto i VF häromdagen. Nej, inte ett foto på dig, utan ett foto som du har tagit. Grattis.

soffie sa...

hmm undrar om den klarat sig blir spännande att se,
å va fina bilder på fåglarna
ha en goo kväll

Södersöndag sa...

Flyg fula fluga flyg....till mig, vilket gulligt litet flygdjur.
Surra här hos mig över en sockerbit!

Din viol skojar nog bara lite över att se så vissen ut, när värmen sätter fart så vips står den i blom!

Ha det fotobäst på din "ball"kong!

Anonym sa...

Åh så härligt med vår!!!

Camilla sa...

Ja...vilken väder vi har.
Man kan tro att våren är på väg ;)
God morgon på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Det skymtar ju något grönt där så den kanske är på gång din viol :)
Önskar dig en skön söndag!
Kram

i stora drag sa...

Har din pilfink en brun kindfläck - då är det en pilfink - annars är det en gråsparv! ;)

Vet inget om objektiv, jag har en kompaktkamera med hyfsat bra zoom! Mina bilder beskär jag efter tycke och smak - och så att de passar bredden på min blogg.
Mvh Pia