30 mars 2011

Nu kommer dom!

Nu är dom här. Storskrakarna. Bilden är dock från förra året, men fåglarna kanske är samma! Har också sett ormvråk, knipor och andra oidentifierade flygande föremål:

 

 Själv vaknar jag halv sju varje morgon, så omställningen till sommartid har inte gjort att jag sover länge precis. Fast på eftermiddagen är jag trött. Och på kvällen. Att det är kallt ute gör inte saken bättre heller. -5 grader nu på morgonen. Jag är trött på att ha vinterkläder på mig och frysa hela tiden. 

7 kommentarer:

Södermorgon sa...

Sommartid, det blir nog bra så småningom. Här är det också kallt, var är värmen, behöver tina upp!

Lite fågelkvitter hörs i buskarna så det bör bli vår i dagarna, en krokus såg jag igår i Viskafors.
Har du spanat efter tussilago än?

Fröken M sa...

Det passar bra ! Välkommen :)

Maria Thorbjörnsson sa...

Hejsan svejsa..har provat den tunna jackan..ingen höjdare..får stå ut med den tunga vinterjackan ett tag till..men det e så härligt med alla som återkommer..ha det..Maria

Mimmi sa...

Ja nog är det lite kallt ute .. jag gick ut under förmiddagen idag.. och tyckte inte jag behövde ha vantar på ..men jag skulle nog har tagit dom med kände jag ganska snart.

AnnaKK sa...

Solen har tittat fram några små korta stunder här idag - lagom långa för att vara över precis när jag har fått på mej kläderna och gått ut... <:-I

Och inga som helst ovanliga fåglar i trädgården idag - hur trist som helst!? ;-)

Hit med den utlovade tyskvärmen nu, säger jag bara!!! :-)

soffie sa...

härligt med alla vårfåglar men brrr va trist det är med kylan,
Min pappa sa att det ska visst bli varmare nästa vecka med +grader dygnet runt då får vi äntligen säga att det är vår!
kramiz

Helene sa...

Jag är oxå trött på kylan och vinterkläder...
Ha en mysig kväll.
Kram Helene.