25 mars 2011

Nu blir det inflyttningsfest!

Ja, inte här, det har vi redan haft! Men hos mina grannar...hoppas det inte blir för mycket oväsen, då får man väl ringa störningsjouren. Eller, nej, det vore väl synd.  
 Herr Gråsparv i full färd med att inreda den nya lyan!
 Fast han är inte så värst förtjust i trender. Grått och brunt ska det vara, hälsar han! Och tegeltak. Och tegelgolv. "Tegel är det nya vita", säger han här! 
 Hon lär få vänja sig om hon ska bo granne med mig...
Det här är tranor! Tre stycken som flög västerut. Ingen tydlig bild, men visst syns det att de kommer med våren. Fast kyligt har det varit idag. Och blåsigt. Så det gäller att ha mycket kläder på sig än...

9 kommentarer:

Mia sa...

Helt klart är tranornas ankomst ett säkert vårtecken.

Mimmi sa...

Men är detta inte för gulligt :D
vilka bilder du har fått ... helt otroligt ..jag bara sitter och njuter av hur och vad de använder till sin lilla lya :D
underbara bilder

jag är lite lyrisk som du kan höra :D

jennifer sa...

ja, pippirazzi var det ja! :D

soffie sa...

guuu va avundsjuk jag är att du sett tranor å inte jag ,men du imorrn lär vi se en hel del va:)
å vilka mysiga gråsparvar som bygger bo guu va bra bilder på dem,hoppas nu inte de mänskliga grannarna är alltför stökiga ikväll,
kram vi ses imorrn

AnnaKK sa...

Ha-Ha! Pippirazzi var sannerligen ett klockrent uttryck! :-D

Jag såg en flock tranor sväva precis över IKEA-varuhuset i Älmhult häromdagen. :-) Vet inte om de hade några bosättningsplaner, men jag fick iallafall en idé till veckans Tema52 - som man nog måste säga är mer inspirerad av dej än av de där tranorna! ;-) (Och nu får du vara jättenyfiken på vad jag kan mena med det ända tills imorgonkväll! Fniss!!)

♥ Carina ♥ sa...

Haha, godmorgon Pippirazzi :)
Härliga bilder du bjuder på som vanligt.
Hoppas grannarna inte störde allt för mycket så du fick din skönhetssömn. Eller kanske du också var på festen...
Kram och godmorgon!

Anonym sa...

Förtjusande! Kul! En gråsparv ser verkligen helt fantastisk ut med dina bilder. Jag bidrar gärna med en mask - låt vara symbolisk - till inflyttningsfesten. Tyvärr har vi inte mycket småfåglar i vår trädgård trots att min man flitigt trampat upp en stig i snön fram till vår stora stubbe efter ett nedsågat körsbärsträd. Där han fyller på med frön och talgbollar. Misstänker skatorna. De har tyvärr majoritet i vårt kvarter. Och släpper inte in några småfåglar.

floosan sa...

haha tack för ett gott skratt!

Anonym sa...

Va trevligt med nya grannar..hoppas dom håller sig lugna.

Ha en gooo lördag, isigt i luften idag, kram kram Ninni