08 mars 2011

När tulpaner blir gamla...

så blir de så vackra! Jag kunde inte låta bli att grejsimojsa med bilden lite också. Vad jag har gjort vet jag inte riktigt, det är som när jag bakar. Provar mig fram till något slags okej konsistens!
Det blåser rejält ute...sydvästlig vind. Då får man bra medvind ner till stan om man cyklar. Men en ordentlig motvind hem! Jag cyklade ner och hämtade mer ägg hos min äggleverantör (de gröna äggen kommer från en hönsras som heter Isbar, förresten!) 

Sen var det ett besök hos tandläkaren, som var imponerad över mina tänder :D Inga hål och ingen tandsten. 

"Inga kariesangrepp och ingen tandsten, fantastiskt fint" skriver jag med 15 utropstecken sa han ;)

En massa gamla lagningar har jag ju (och en del nyare) men inga tandkrämpor just nu och det är jag ju glad för (och min plånbok är också glad...)

Snart blir det en cykeltur igen (medvind dit, motvind hem) för ikväll är det dags för symöte! Med tillhörande god mat och lite vin! 

Inga vårtecken att rapportera om än, mer än att det smälter rejält på gatorna, tack vare solen och den sydvästliga vinden!

9 kommentarer:

jennifer sa...

vad fina de är, det är något speciellt fint med dem när de blir gamla! :D häftig den första bilden var!

Mimmi sa...

tusen tack för att du hämtade äggen till oss :)
Det var jätte fina bilder du har tagit och jag håller med dig ..många gånger är tulpaner vackrare när de håller på att vissna än när de är i full blom .. i alla fall ut av fot synpunkt :)

soffie sa...

å så vackra de är även när de är utblommade.
kramis

AnnaKK sa...

Min lilla hönshjärna kan inte påminna sej rasen isbar - men nu gör jag ett försök att programmera in den också nånstans i arkivet. :-) Man vet ju aldrig... Blir tiderna (ännu) sämre får man kanske bli "hönsa-kadorra" framöver och leva på det som pullorna ger... <:-)

Vissnande tulpaner är ljuvliga! Och så-å-å-å roliga att fota! :-) Gillar hur du fick till det översta konstverket.

Anonym sa...

Bilden överst borde du göra en tavla av..skitläcker.

Jag fick också högt betyg sist jag var hos tandläkaren..fast lite tandsten hade jag..fast på två år, väldigt lite.

Ja jisses vad det blåser...cykla på du.
Ska kolla in hönsrasen och se om den är grön, fniss.
Kramen Ninni

Helene sa...

Skönt att slippa hål...
Jag har 2 som jag måste laga = ((
Här är det sol och vindstilla idag.
Ha en fin dag.
Kram Helene.

söderblomster sa...

Visst är gamla tulpaner fina men nu vill jag få färska blommor i våra rabatter!
Var är snödropparna??????????

Lambergsfrua sa...

Du har skapat rena konstverk av dina vissnande tulpaner - riktigt vackert!
Blåsten är kvar även idag - och det snöar dessutom :(
Varm kram!

Kenneth Larsson sa...

Jättefina blombilder! Jag gillar dem mycket!

Ha en fin dag! :-)