19 mars 2011

Månfärd..

Den 19 mars är fullmånen fullare på länge. Bara 356 577 km från jorden befinner den sig. Om det är klart väder på kvällen kan man vid månuppgången se att den är 14 % större än vanligt! Spännande! Och enligt väderprognoserna ska det bli riktigt fint väder från och med lördag...hoppas de har rätt för en gångs skull!
 Som synes ser man en hel del vad som försiggår på månen när den är så här stor! Att det finns cykelbanor där gör mig glad! Då kan jag ta med cykeln i rymdskytteln nästa gång...
 Inget rymdobservatorium...bara solen som lyser igenom en lanternin på ett hus nära mig...

6 kommentarer:

södermorgon sa...

Har du löst biljett, kostar det extra att ta med cykeln?

Haha, riktigt roligt humorkort!

Förbaskade snö som kom igår och nu så här på morgonkvisten är det kallt!

AnnaKK sa...

Får hoppas att det är klart väder ikväll då, så man kan ta sej en titt på den! :-)

Redan nu har de eländiga molnen börjat hopa sej här - och det är ju säkert bara för att jag ska titta på fotbollsmatch klockan 12. :-/ Bryr mej inte om att ta med kameran om det inte är "ordentligt fotoljus"... <:-)

Anonym sa...

Undrar hur det är att cykla på månen..gropigt kanske=)

Ja ikväll lär vi nog se fullmånen, det är ju såå underbart väder!

Ha en skön dag, kramen Ninni

mammakero sa...

HAHAHA! Cykel och linbanor! Flygplan med kamera! Du är så himla skön! Om jag kommer ihäg det ska jag kolla månen ikväll!

jennifer sa...

är du säker på att det inte är ett rymdobservatoium?

soffie sa...

wow vilken måne det va igårkväll men den gjorde så jag sov skitdåligt med:(
ha en mysig em,