25 mars 2011

Nya grannar

har jag fått! Detta gråsparvspar lyckades efter många om och men träffas. Först satt hannen där och tjirpade. Sen honan. Sen hannen. Osv... Men, till slut, så satt de där en kort stund tillsammans. Så nu har de nog enats om att bygga bo under takpannorna. Spännande! Tror jag... 
 Himla tjusig herre det här! 

 Älven i tisdags. Nu börjar det vattnas på den...
 I en provhytt någonstans i Karlstad i tisdags. Jag har en viss faibless för kjolar. Särskilt jeanskjolar. Kostar de bara 80 kronor också så är det en klar fördel! Så den fick följa med hem! Storlek 34 var det, hmm...mystiskt. Sååå liten storlek har jag aldrig kunnat haft. Ska jag köpa vanliga jeans får de allt vara några storlekar större, annars får jag inte upp dom över höfterna! Även om jag inte är så "bre över raaava" än ;)

11 kommentarer:

söderfredag sa...

Japp, den blir bra till kalaset!

Snart bilar jag ner till storstan
för att övelämna hemmasydd bilskjorta och gympapåsar med disneyfigurer på.

Du får ha en go kameradag!

Fröken M sa...

Du får hojta till när du är i närheten så sätter jag på kaffe ;)

Helene sa...

Här är en till som älskar jeanskjolar = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

floosan sa...

Vilken stilig granne, mycket stiligare än min ;) ha en kanon helg!

AnnaKK sa...

Jag tycker honan ser lite skeptisk ut faktiskt. Hon tittar neråt och tänker förmodligen att det nog kan bli pannkaka av alltihop... <:-)

Häftiga fickor på kjolen - går lilla blå ner i dem?? ;-) Jag ska iallafall aldrig mer köpa kläder (läs jacka...) utan att testa först om min kompaktkamera går ner i fickorna... :-I

i stora drag sa...

Så fin gråsparvsherren blev och så härligt med blå himmel! Det är kul att följa de små fåglarna på nära håll!

Svar: Det började bli som med reklampauserna i TV, man orkar inte se det mer! Men jag hoppas jag inte går och knipsar bort mina egna tulpaner i trädgården, för att jag inte orkar se dem heller, när de väl tittar upp igen!
Ha en härlig helg!
/Pia

mammakero sa...

Kul att hitta några kläder man gillar som dessutom inte kostar så himla mycket!
Är så himla glad, dessa blåsiga dagar med värmande sol har tagit jättemycket av snön! Nu är Snödropparna under äppelträdet uppe och Krokusen under våra sovrumsfönster blommar! Inte för att jag varit utanför ytterdörren och sett det, men det kanske blir av idag, trots att det inte alls är varmt ute nu.

Pialotta sa...

Jeanskjolar är så poppis nu.. härligt att inte behöva "råna en bank" för ett kjoltyg ;) 80 spänn som hittat o inte köpt. Det är verkligen olika storlekar nu på kläderna.. ibland 34 och ibland 38.. mysko, men kjolar tar jag oxså i liten storlek.. de trillar nästan alla ner en bit på höften nu.. skönt med slapphet i byx o kjol:)
Vilka bilder på pipparna du fått.. riktigt förnämliga:)
Ha de bäst..
Ps. Kanske det berodde på att jag tagit bort en facebookikon från fältet hos mig.. alltså att du utan bekymmer kan kommentera:)Ds

Mimmi sa...

Men så mysiga bilder .. nu får man hoppas på att du även får lyssna på små fågel kvitter sen ;)
Visst är det härligt när man ser att det är vatten där .. även om det ännu bara är ovan på isen :)

Mia sa...

sparvarna är väl som människoparen. Inte alltid de vill ha samma bostad från början, men de har ofta en förmåga att jämka och enas om samma bostad... I annat fall blir det skilsmässa eller särbo-par i alla fall.

Mia sa...

Glömde att skriva att det där kjolköpet måste varit ett riktigt klipp!