20 mars 2011

Solig söndag

har det varit idag, om än något blåsig..och nästan alltid är det motvind hem, pju..
Hm...en sån massa snö det är kvar här då! Det är så himla svårt att tänka sig att man sitter här i linne om några månader. Och vill sitta i SKUGGAN för att det är för varmt i solen, haha!  
 Men jag längtar så efter sommaren...
 Våfflor kan man äta om man vill. Jag vill inte. Glass på är det också, brrr... 
 Tur det finns filtar att värma sig med! Och titta! Flygande fåglar! Tjoho! En hel flock med...korpar?

Som jag skrev HÄR så finns det ett spöke som är lite törstigt...nu har han druckit ur lite av sin snaps:
 Mm...
 
 Här står det ett annat spöke också...väl påpälsat. Ändå frös det om fötterna..

8 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var ett bekant spöke som stod där så påpälsat .. jag tror jag har sett det spöket förut ;)
Ja jag tänkte samma sak när jag var på promenad idag .. tittade på all snö som var kvar och tänkte .. hur tusan skall allt detta kunde försvinna inom en månad !!! men det är ju bara att hoppas att det gör det .. förre året försvann det otroligt snabbt ..kommer jag ihåg ..men då hade vi några dager med mycket regn .

soffie sa...

ett sött litet spöke det där tycker jag känner igen det:)
Nästa helg om vädret är bra ska vi ev,ta en tur till Hornborgarsjön jag hör av mej om det blir så,
kramen

Mia sa...

Läser och funderar - gillar du inte våfflor med glass? Eller varför var du inte sugen? Hade jag varit där hade jag glufsat i mig våfflan i ett par slurf... :-)

Snart är det våffeldagen, då ska jag se till att göra egenhändiga våfflor. De är bäst, trots allt.

mammakero sa...

Ett spöke med lilla blå i högsta hugg!
Snart kommer alla tranor till Hornborga, runt den 8 april brukar de komma.
Vi brukar fira min Namnsdag den 25 mars med våfflor, snart alltså.

Ulla sa...

Hej! Det är visst många som haft sol idag, men inte vi i Göteborg. Fast vi hade det igår så jag klagar inte. En dag sol är bättre än ingen.
Svar: Min surdegskultur har jag tagit från Leila Lindholms senaste bok.

Södersnö ej tö sa...

Har nu kollat Cafe August utbud, var är min Tommy detta år?????
Tutti Frutti kanske kan trösta....

Här ligger snön än, urtrist, vart tog solen vägen, hm, till Bellevue?

Camilla sa...

Ja..vad man längtar till sommaren.
Det är svårt att tro att vi snart är där.
Men det är sanningen det.
Snart är vi där.
God morgon på dig!

AnnaKK sa...

Här ska det frossas i våfflor nästa söndag, är det tänkt. Det har vi som en liten vårtradition. :-) Och det är nästan enda gången på året som jag (vi) äter våfflor, faktiskt. Varför vet jag inte... För att det är så "smetigt" att göra såna, kanske...? <:-)

Jag övervägde faktsikt att baka egna drömmar till det där 52-temat - men sen tänkte jag att det blir snyggare modeller om jag satsar på köpekakor istället! ;-) Däremot hade de nog varit godare att äta, om de varit hembakta istället...? <:-)