10 mars 2011

Kors i (på) taket!

 Men hallå! Något är det som inte stämmer här, hmmm...? Vad gör pingvinerna på grannens tak? De är väl på väg från Antarktis till Arktis kanske? Flyttfåglar? Ja, naturligtvis, de vill se sig om lite i världen och snön är ju säkert vitare på andra sidan jorden, som det heter!
 Kajorna börjar bilda par. Eller de håller ju ihop i par under resten av året också, men några nya par måste det ju bli av ungarna som föddes förra året. Och då måste man ju gå på parmiddag. Men här verkar de inte ha så mycket att prata om...de sitter för sig själva och kuckilurar...
Denna kaja behöver inte bilda ett par, den är redan tvåhövdad! Ett par med sig själv liksom...eller? Fyra ben har den också! Ett unikum! 

Snön faller och vi med den...det borde väl vara slut på snön snart! Eller finns det hur mycket som helst där den kommer ifrån. Blä. Vill ha lite vårigare. Nu.

8 kommentarer:

Söderfrisk sa...

Herrejösses, då såg jag INTE i syne! Pingvinerna har landat hos dig. De finns här och nu, kanske på väg norrut?
Vilken tur jag har, jag är inte galen!

♥ Carina ♥ sa...

Haha, pingviner på taket, är det ett vårtecken eller?? :)

soffie sa...

hoppas du har en bra dag själv jobbar jag till 17 blä och usch fina bilder du visar kram

AnnaKK sa...

Här kan man snart ta skidorna till jobbet... :-(

Och det skulle inte förvåna mej om det inom kort plaskar omkring några pingviner i ån också. BLÄ-HÄ!!!

Maken har tagit ut en semesterdag idag. Hallå, lixom... Ska det inte vara åtminstone solsken när man har semester??? <:-)

mammakero sa...

Jag skrattar åt din kajparmiddag! Och åt pingvinerna på granntaket!
Däremot skrattar jag inte åt detta skitväder som visar sej utanför fönstrena...

mimmi sa...

Vem vill inte ha VÅR... Jag ser att du har börjat som jag .. att sätta på lite roliga saker på bilden :D det är jätte kul att se dessa bilder då :)
Jag fick det nya objektivet idag .. 23 timmer från jag beställde det tills jag hade det hemma .. det var snabba ryck det :)
kram :)

Anonym sa...

Nämen oj det var värst fast jag är ju inte förvånad det är ju härlig vinter här=)

Nåt som var kul var när vi kom till hotellet på Fuerteventura,låg det en lapp där det stod att man inte fick mata pingvinerna...va sa jag??
Nu stod det ju inte pingviner utan duvor..läste lite för fort genom engelskan...hahaha.

Kramen Ninni

http://hannaskrypin.se sa...

Jag gillar blombilden.