02 mars 2011

Dimmigt ute!

 Detta år verkar våren tveka väldigt mycket. Men av den andra mars kan man väl inte begära så mycket av egentligen. Just nu är det dimmigt och minusgrader. Det är väl inte så humörhöjande direkt. Men snart ska jag ut och cykla lite i alla fall! Jag ska köpa "ägg som har gått lösa". Hönorna som värper dom tycker tydligen det är vår och värper riktigt bra nu. Det är ljuset de känner av. Och visst är det ljusare både morgon och kväll. Väderleksrapporten lovar soligt väder idag, men det tar jag med en nypa salt!
Lite sånt här vore ju inte fel snart. Jag har köpt tulpaner nu så jag får lite av min blomabstinens tillfredsställd! Och så kan jag fota dom sen ;)

5 kommentarer:

mimmi sa...

Ja inte ser man mycket sol .. och här snöar det.. så våren .. ja .. det dröjer tydligen .. och SMHI de kan jag ge ett spark där bak .
Jag har tittat på tulpaner här ..men de tog 70 kr .. och det ger jag INTE
:)

Maria Thorbjörnsson sa...

Attans va det e trögt..tror aldrig att jag varit inne så här länge..vad vackert att läsa dina ord..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Nåja... Bättre siktproblem på grund av dimma än på grund av snöstorm... <:-) Solfritt här också. Men även dimfritt - så jag är trots allt hoppfull! :-D

Vårförkyldlängtan i söder sa...

Nu soligt ute men dimmigt inne...........snörvel....inte det minsta kul.

Har du funnit någon blomsterknopp än i landen invid husväggarna?
Jag vill få en knopp nu annars exploderar jag av vårlängtan!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Det dröjer,vänta Dig inte att det ska bli vår, i April kanske våren kommer,ser att syrenens knoppar börjar komma.Nu är väl rätt tid för att knipsa av lite kvistar och ta in.Läste det på någons blogg.Forsytia,det har jag en utanför köksfönstret,som skadas varje vinter av att de skottar upp tung snö som knäcker grenarna.
Ska ta mig tusan knipsa av några.

kram Mi