05 mars 2011

Sol ute sol inne?

 Jippi! Långt bortåt öster går den upp! Sooolen!
Det har således varit en ganska solig (men blåsig) dag. Jag måste erkänna att jag inte har varit ute på någon promenad. Det lockade inte i blåsvädret. Men jag har tvättat och bakat lite bröd, så helt overksam har jag inte varit! Och så ska jag ut och cykla sen...puben väntar ikväll, Irländsk musik på Leprechaun! 

Men vad är det här: 

 Nu ser ni, va? Det är små lindfrön. De virvlar runt i luften nu som små helikoptrar. 
Piloten i helikoptern med sin andrepilot! De verkar lite förvirrade över slutdestinationen (på mitt bord), men jag ska släppa ut dom igen, ner mot marken från balkongen! Kanske det blir ett nytt träd av just de här, man vet aldrig...

7 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Visst är det härligt att se, hur solens uppgång kryper längre österut och nedgången allt längre västerut.
DE små fröna är ju bara för söta - kul att du lagt in ett litet "ansikte" på dem ;)
Ta på dig långkallingar, när du cyklar till puben i kväll - just nu kom det ju en riktig snöby.
Ha en trevlig lördag!
Kram,

mimmi sa...

Det var väldigt så snäll du var mot de linsfrö ;)
men den lilla söta violen ..den får stå ute i 15 minus ;)
Vi har varit ute .. i blåsten... och ibland var det inte ett dugg mysigt ..men när solen var framme och vi till slut hittade ett ställe där det var lite lä .. då var det ganska skönt .. solen värmde ganska mycket då kände man .. härligt :D

Fröken M sa...

det verkar som om det bara är vissa webläsare som gör att bannern hamnar fel, jag har nämligen inte heller något problem med det !
Jag ser med spänning fram emot aatt få en rapport på ditt bröd !!
Trevlig kväll !

Fröken M sa...

Ok, men om jag gör en sån fördeg - hur länge ska den stå då ?
Surisen står numer i kylen här så jag har åtminstone inte slängt den ;)

jennifer sa...

sv: åh har du en fjäder tatuerad?! jag vill också kunna säga att jag har det :) Ja, vi får hoppas att jag vinner jordgloben :D
fina bilder du hade här hörru!

Fröken M sa...

jaag bakar ju heller aldrig med recept vanligtvis, men då ska jag testa den här varianten och göra e fördeg istället ! tack för tipsen :)

AnnaKK sa...

Är det inte självaste Fredrik Åkare och Cecilia Lind...? :-)