18 januari 2011

Cyklar snömannen?

Kan snögubbar cykla? Ja, man kan undra...men eftersom det inte var någon som hjälpte den här upp så kanske vi aldrig får reda på det. Men den kanske är ute och cyklar på natten...Jag ska kolla sen hur den ser ut idag! :-D  
Vårtecken? Nej, ett gammalt ekollon kan väl knappast kallas det. Men många ekar har löven kvar och fäller dom först framåt våren. Varför vet jag inte. Det kanske är varmare för dom att vara påklädd på vintern. Det skulle i alla fall jag tycka. Hoppas det blir hyfsat varmt idag med, för senare i veckan ska det frysa på igen :-( Jaja...vi är ju bara i mitten av januari, jag vet. Men jag längtar så infernaliskt till lite vårigare tider. 

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Här är det kallare idag, fast fortfarande över nollan. Man får vara glad över det lilla! :-)

Kul foton på snögubben! Ja, vem vet vart den har tagit sej tills idag!? Det får du ta reda på!! :-D

mimmi sa...

Det ser ju verkligen ut som den funderar på om den kan komma upp på den cykel :) häftig bild på den :)
och bilden på ekollon var ju bara så himla fin :)
VART ÄR SOLEN IDAG .de visade ju en stor rund sol igår som de sa skulle visa sig här idag ..men jag har inte sett skymten av den .

Maria Thorbjörnsson sa...

Här har du en till som vill ut och cykla..längtar..ha det..Maria