20 januari 2011

Månkavalkad

 "Silvermåne öööööver bergen, ta en hälsning ifrån mig till vännen min..."

I morse vaknade jag och såg en stor måne i sydväst. Den var nog blyg för snart försvann den bakom trädtopparna...
Fotot är ett montage av flera bilder som jag tog med Nikon P90 och satte ihop i Photoscape. 
Det blev en kort promenad igår. Det var alldeles för kallt tyckte jag även om solen lyste! Jag blir iskall om händerna om jag vill stanna och fota något. Nä, promenader får vänta tills det blir plusgrader igen. Isigt var man tvungen att ta det också... :( Här ovan hittade jag en fläck bar asfalt och ville inte gå därifrån! ;-) 

 En del har pyntat sina balkonger gröna och fina. Jag förmodar att det är plastblommor...
Och Bigfoot är i farten igen...Nya bananskal på spåret! Om någon inte har följt med här förut så ligger det bananskal mellan rälsen vid en övergång nära mig...mystiken fortsätter! Vem är det som slänger dessa där? :-D 

5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det är väl nån apa som är i farten...;)
En fläck med asfalt känns avlägset här. Vi har så mycket snö.
Kram och ha en fin dag!

AnnaKK sa...

Här har det nu blivit STORA fläckar med asfalt - ja, landsvägen är t o m mer asfalt än is nu, och det känns ju bara så-å-å välkommet. Faktiskt fotade jag också en sån bild (ungefär) som din - bara för att det kändes så trevligt att se asfalt igen. Ha! :-D

Sen försökte jag mej på att gå på grusvägen åt motsatt håll än vad vi brukar, men där var det blankis utom precis i mitten, där det stack upp lite torrt gräs som man fick placera fötterna på för att få bästa möjliga väggrepp...

Allra bäst idag har varit SOLSKENET!! :-)

mimmi sa...

Det var ju kanon snyggt det foto montage du hade gjort på månen :)
Du!!! jag kan tala om .. jag har också fått bananskal på min baksida.. kan det vara från samma varelse tror du ;)

soffie sa...

fin är månen och jag tror att månen påverkar oss varför skulle den inte göra det:)
haha så nu är bananmannen(kvinnan) ifarten igen alltså:)

mammakero sa...

Jag älskar månkavalkaden! Den var jättehäftig!