18 januari 2011

Kärlek vid första ögonkastet...

Sony 50mm 
eller Det sa bara Klick...idag anlände mitt nya objektiv och jag var ju tvungen att provfota lite. Jag gillar det verkligen än så länge. Det känns ju lite konstigt att inte kunna zooma in något, men det går ju att byta objektiv om man ska fota nåt som man vill zooma in mer på. Idealet vore ju att ha en kamera för varje objektiv ;-) men hur många har det?  
Häråt har jag ju en utsikt också! (Nordost) Jag har ju inte varit ute på balkongen så mycket än, det är ju för kallt för att sitta där och dricka kaffe och så. Men den tiden kommer väl så småningom. Solen kom fram en liten, liten stund precis innan den skulle gå och lägga sig ;-) Och nu är det nollgradigt igen. Om det tycker jag INTE! Men det är ju ingen som bryr sig om vad jag tycker...i alla fall inte de som har hand om vädret :-D

Idag har det åkts lite bil till bibblan faktiskt. Fick skjuts med en kompis sedan jag kört hem hennes bil härifrån. Och när vi skulle åka ifrån bibblan så blev det nåt oerhört komplicerat fel på bilen soppatorsk. Hm...vad göra? Jo, hon ringde efter hjälp från familjen och medan vi väntade blev det en kopp kaffe i cafeét. Snart anlände hjälpen i form av en reservdunk bensin och sen kunde vi åka vidare! :-D

5 kommentarer:

mimmi sa...

DEt såg ut att ta fina bilder.. det var väldiga fina färgar i vy bilden :) och även när bilden var ju toppen:)
tyvärr.. jag har inte sett något hövve på min promenad idag .. så jag kan inte hjälpa dig där ;)

soffie sa...

vilken tur ni fick slut på bensinen nära ett cafe:)
blä det ska visst komma mer snö igen usch vill inte !vi betalade resan idag det stod på sidan att vi har 41 dagar kvar tills resa gött:)

mammakero sa...

Ja det är tur att få soppatorsk inne i stan! Att kunna ta en fika medan man väntar!
Visst är objektivet underbart! Och lätt! Helst har jag zoomen till blommor, för det är ju inte alltid att man kommer ända inpå dem. De kan ju sitta lite var som helst, blommorna!

AnnaKK sa...

Stackars snögubben! :-D Hoppas huvet kom till rätta så den äntligen fick sin cykeltur!?

Såna där objektiv är till för att älska!!! Fast jag begriper inte varför jag inte använder mitt oftare... Möjligen för att jag inte har en kamera till varje objektiv!? ;-) Det är så-å-å-å jobbigt att byta... Hm!? <:-)

Södersnuva sa...

Hahaha, efterlysning av hövve var kul!

Vilken härlig utsikt du har, du ser ju nästan ända bort till Borås!

Ha det gott på Bellevue, bland bananspöken och andra små ovanligheter!