15 januari 2011

Saker i källaren #2

 Vad kan detta vara, tro? En annan träningsmaskin? Det finns ju redan en motionscykel...Här kan man veva på så man får finfina armmuskler inför beach 2011! Eller...?
Njae...det är en fläkt. Men hur den funkade vet jag inte. Nu har vi ju en ny, fin fläkt på vinden. Men på den tiden det begav sig (1950-tal) stod det då nån i källaren och vevade på denna? Vaktmästaren? För då hette det vaktmästare och inte bovääärd! ;-)

Förut idag så hittade jag en videoapparat ovanpå en av tunnorna där man slänger kartong (den var inte av kartong om man säger så). Jag kunde inte låta bli att ta hem den och testa den, och den fungerade alldeles utmärkt! Fast det var ingen fjärrkontroll med till den. Kanske ska jag skriva en lapp och sätta vid sopstationen att den som ställde dit videon kan komma hem till mig med fjärren...För denna videon var mycket nyare än den gamla ärvda jag har...Nu står den i alla fall i en påse på vinden. Där har vi ju gott om plats... :-D

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Men det verkar ju vara ett riktigt spännande ställe att smyga omkring med kameran på! :-D Borde finnas stora feta spindlar också!?

Så klart jag inte kastade ut lilla nyckelpigan i kylan - men jag har tappat bort henne här inne nånstans istället. :-I Hittar jag henne igen ska hon få en sockerbit! :-D

mammakero sa...

Du och Pippi Långstrump! Sakletare alltså. Det ska finnas något som kallas universalfjärrkontroll att köpa för ca 200kr. Kanske kolla om det fungerar till er "nya" video?

K.E. sa...

nu skall jag tala om vad det är för fläkt du har i källaren...källaren är bygd som ett skyddsrum och då när det är en massa folk där så måste man ha cirkulation på luften..så då fick dom veva där för elen kanske inte funka...så är det...

mimmi sa...

Det var väldigt så många gamla roliga saker du hittar :) och att de funkar är ännu ett bevis på att de gjorde bättre saker för i tiden ;)

Anonym sa...

Vilket fynd du gjorde, tycker absolut du ska be om fjärrkontrollen..haha!!

Kul att fynda, gjorde vi i stan..jisses va reor det var överallt..gillas!

Ha en goo lördag..kramen Ninni

AnnaKK sa...

Svar: Jag var vid en gång och fotade bananskalet, så långt stämmer det - fast denna gång(- och cykelbana) finns i Älmhult, ett stenkast bakom MAXI där det inte kommer nån så ofta utan man i lugn och ro kan krypa omkring på marken och leta efter bästa fotovinkeln på upphittat skräp! ;-D

Tror det regnar här också...? Snart är det så ljust ute så man kan se vad det är för väder! :-)