27 januari 2011

Det fina i kråksången?

Kråkan sjunger sin morgonsång...det är nog nåt slags revirhävdande, för den "sjunger" lite och tittar sig sen omkring och lyssnar och "sjunger" igen. Sen flyger den iväg mot dagens äventyr (som består av att leta mat antar jag). Men mat finns det rätt gott om häromkring. En matstation för fåglar med både talgbollar, jordnötter och annat grejs på marken. Sen är det nån som lägger ut bröd och sånt under sin balkong två våningar under mig. (Ja, längst ner alltså ;) 

Det är lika kallt idag som igår :( -11,2 visar termometern just nu. Men man får hoppas att det är sista dagen med sån iskyla.
 Himlen färgas rosa i väster när solen håller på att gå upp (i öster) Huset t.v bodde jag i förut! 

2 kommentarer:

mimmi sa...

det är någon som är pigg och alert på morgonen ser jag ... på ditt förre inlägg;)
Ja det ser ut att bli en kall dag igen ..men jag hoppas på att solen skall värme upp lite grann :)

Anonym sa...

Men inte sjunger dom vackert..han eller hon kanske sjunger efter en käraste??

Fin himmel...ha det, kramen Ninni