30 januari 2011

Skönt ute? Njae...

 Ska´re va så skare...nä, det var ett dåligt skämt! Men skaren bar mig faktiskt på vissa ställen idag. Jag tyckte att det var dräglig temperatur ute så jag gick ut för att se om isfallet var kvar ;) Jag tycker INTE att det är skönt ute, men det kunde varit värre om man säger så. Och så är det så skönt att komma in sen ;)
 Och visst var isen kvar. Jag hade liksom inte väntat mig något annat heller. Fram i april kommer jag väl att svära över att den är kvar...för här kommer inte solen åt nån gång! 
 Blåbärsriset blev överraskad av isfloden och bären frös inne! 
 Här kan man se diverse profiler om man vill! Kanske Bigfoot gömmer sig här någonstans också...?
 Här är det en förvånad tomte som tittar fram bakom isen tycker jag! Eller en ande...
I denna trädgård hade fåglarna det mysigt! Eget cafébord, en skål med bröd, en kärve och massvis med talgbollar! Så de som finns häromkring ska nog överleva vintern...
Skatorna har verkligen ändrat beteende nu, de jagar varandra och sitter och knixar med stjärten hela tiden. Det är nog parbildning på gång. 
 "Nu BÄR det iväg mot våren..."
 

2 kommentarer:

mimmi sa...

Helt klart det var en ande som var där inne :)
var det med 50 objektivet du tog dessa bilder idag ?
Det blev väldig bra bilder..men jag skulle gärna vilja ha sett hur det såg ut med karamell färg på ;) då kanske man skulle kunde se om det var en ande eller inte ;)
Näsan ..den satt ju perfekt där den skulle ;)

Unknown sa...

Vi har allerede vårtegn her, men jeg regner med at det komme snø MANGE ganger før vi kan si at det er vår.

I dag skriver jeg om en spesiell bok på bloggen min. Velkommen på besøk!