22 januari 2011

Än så är det långt till vår..

(Bilden omgjord i Photoscape) 

I väntan på att våren ska anlända med små insekter att fota får man rota fram gamla foton och leka med :-D 

Jag måste vill träna på porträttfotografering, men vet inte vem som vill ställa upp som modell...hmm..Själv är jag gärna både framför och bakom kameran, men självporträtt är bökigt, och jag vill ju träna på att ställa in kameran rätt och så. Jag får väl ta en gammal nalle jag har, den sitter i alla fall stilla! ;-)

Idag är det kallt som vanligt, men ingen sol som lyser och får mig att få dåligt samvete för att jag inte går ut. Jag gillar ju inte att gå ut på vintern, hur soligt det än är...  
 En ny variant av rullator. Jag vet inte om det är en dubbelrullator ("på min bicykel gjord för tvåååå...") eller om det bara är meningen att man ska kunna sparka sig fram när man inte orkar gå. Fiffig uppfinning i alla fall! Jag har även sett en äldre herre som har nån slags "rullatorcykel" och cyklar omkring inne i affärer och på biblioteket! 
 

8 kommentarer:

Humlelängtande knallerina sa...

Ja det är långt till vår, därför efterlyser jag foton på HUMLOR!
Sätt gärna in ett dussin för min längtans skull.

Bycykle för två....kanske det är siamesiska tvillingar? :-)

mimmi sa...

Den sista bilden .. EN SÅN VILL JAG HA.. i alla fall under vintern :)
Ja om man vill se små kryp och sånt .. då får man nog rota i sitt arkiv .. än :) men snart .. så kan man se dom live :)

Anonym sa...

Rullatorernas Rolls Royce kanske=)

Nää det är inte så mysigt att gå ut på vintern..jo när det är gnistrande ute, solen skiner och det är lagom kallt.

Ha en skööön dag, kramen Ninni

Anonym sa...

Min Foxy älskar att bli porträtterad. Välkommen hit och foto. Är fri och ledig fr o m 4 februari.
Kram

Anonym sa...

Va glad för det du..magsjuka är den värsta sjukan av alla när det gäller virus..eller vad det nu är=)

Men jag är ju ständigt utsatt för dessa elaka bassilusker..och mig hoppar dom gärna på..haha.

Kram igen Ninni

S A R A - En fotoblogg sa...

sv: okej, men va bra!
tack så mycket :)

AnnaKK sa...

Nallar är inte det sämsta att sätta framför linsen. Jag har samlat på mej en hel massa, fast för det allra mesta ligger de bara i en kasse och är typ bortglömda... <:-) Men jag har skaffat dem för att ha dem just som fotoobjekt, så tids nog ska det väl bli deras tur också. Man kan ju hitta ganska fina såna på loppisar/secondhand. Hade tre stycken med mej hem idag, efter ett besök i en secondhandbutik. :-)

Ja, andfotona i dagens inlägg var lite tillfixade i Picnik. Men suddiga var de redan från början... Tillräckligt suddiga för att kunna bli bra, kanske man kan säga!? :-D

Fröken M sa...

Hihi...det är faktiskt samma sak här, mannen tittar på fotboll så jag och Viggo ska vila en stund innan det är dags att ta fram lördagsgodiset och bänka sig i soffan :) kram