03 januari 2011

Första insekten framme!

 Takdropp! Visst tycker man att det känns lite vårigare och ljusare ute :-D Nu är det visst -7 igen, men det kunder varit värre! 
 Jag har en intressant gardinkappa av is på balkongen!
 Och igår så satt denna lilla krabat på insidan av balkongdörren...det är en stekel av något slag som tyckte det var dags att vakna till liv! Men han fick snällt gå och lägga sig igen...var han nu kom ifrån, nån springa i väggen antagligen som värmts upp av solen.
 Ekorrsafarin, ja, hos MIMMI...Vi gick och kikade i talldungen där hon sa att de brukar springa omkring, men så länge jag var där så syntes det inte en kotte! Kanske de satt inne i denna blommiga holk och tittade på skidor på tv eller nåt...men när jag hade åkt hem så fick jag rapport om att dom minsann hade kommit fram och visat sig! Jaja, det går väl fler tåg..eller bussar rättare sagt ;-)
Men lite fåglar lyckades jag fånga på bild!  

6 kommentarer:

Susanne sa...

Svar: En svart katt som pappa? Huur kan du tro det :-) men vet du, i natt vid tre så kom det en liten röd mini-Svea också, så nu sitter jag på jobbet och längtar hem.

mimmi sa...

Ja det var så himla synd att du missade den .. den kom lite före ett...och de andra två kom fram jämt efter ett.Sparvhöken kom först vid 3 tiden.
Det är så fint med istappar :) jag tror jag skall gå ner till ett ställe jag var förre året och se om det finns lika många istappar där nu :)
kramizz :)
PS Det ser ut att bli hyfsat väder idag också .. så då kommer de fram igen ;)

Södertrall sa...

Visst var det livat i holken!
Kviddelitt!

AnnaKK sa...

Eftersom dottern var hemma igåreftermiddags, blev det faktiskt att jag tittade på en hel massa skidåkning då. Missade sällan sånt förr, men numera är det där tv-tittandet i stort sett bortprioriterat. Det är faktiskt (för det mesta iallafall) mycket mer intressant att se vad som händer utanför fönsterna! :-)

Idag fick jag till exempel en blåmes i rutan! :-D (Kommer nog lite bilder i bloggen så småningom från undsättningen av den...)

mammakero sa...

Ja, en istappskappa är inte det första man tänker på att ha, men hur som helst så ser det fint ut!

Pialotta sa...

Istappar är vackra fotoobjekt.. men akta, akta huvudet.. stå inte för nära ;) Du bär väl din röda himmastickade mössan nu i Vinterkylan.. alltid skyddar den något.
Har man fågelrestaurang utanför sina fönster så är det serverat för att få fina bilder på fåglar.. har man inte så får man nöja sig med att bli utan de där pipparna.. Finfina bilder du fångat:)
Cykla???? Jag nöjer mig med att le cykeln.. Pedala, det dröjer säkert länge.
Ha de bäst du sköna böna:)