29 december 2010

Äntligen!

Tjoho! Efter en del datasupport från kära sonen så kommer jag nu åt min blogg! Vi provade att ändra en massa inställningar i säkerheten i datan, men näää...explorer vill inte släppa in mig. Men så kom sonen på att en browser som heter OPERA kunde jag ju prova med. Och det gjorde jag. För hur man laddar ner saker och installerar har jag lärt mig de senaste dagarna! ;-) Och - EUREKA! Allting funkar! Min blogg...facebook...hotmail...*lycka* 

Typsnittet ser lite annorlunda ut här i Opera...kanske man kan ställa in det någonstans, jag har inte hunnit kolla runt så mycket än. Men än så länge gillar jag det! Enkelt och bra. Mina bokmärken har jag lyckats importera också, så alla mina bloggar kan jag läsa ;-)

Jag förstår fortfarande inte VARFÖR det krånglar i explorer (och blogger i firefox). Jag är en sån människa som vill förstå det mesta :-) om det går. Så när sonen kommer hit så får vi gå igenom saker lite mer. Men kanske att jag vänjer mig vid att ha Opera som browser i fortsättningen...

Den här är väldigt bra! Fotat med gamla objektivet f4... 

Och min azalea! Blommar nåt så vansinnigt mycket! Den har inte tappat en enda blomma! 
Tack käre bror :-)

Sådär, nu kan både jag och Mimmi sova gott i natt! :-D 
 

4 kommentarer:

mimmi sa...

JAAAAAAAAAA nu kan man sova igen utan att ligga och grubbla och grubbla :) . det ser ut som det objektiv som du hade på din analoga systemkamera är väldigt bra och va roligt att den passar till system kameran också :) nu skall jag lista ut hur tusan man tar bort de röda streck som blir under alla ord man skriver här på Opera browsaren .. jag är van vid att röda streck det visar sig när jag har stavat fel .men så fel har jag inte stavat att alla ord är felskrivna ;)

K.E. sa...

den boken fick jag i julklapp av mina döttrar...kanske jag skall börja läsa den nu då..Välkommen tbx,,det var väl bra att du fick i gång datorn i gen...

K.E. sa...

jag i gen....jag har ju läst alla hans böcker förut och det är ju ingen som är dålig..dom har ju gjort filmer av hans böcker oxå..

AnnaKK sa...

Go´morron!

Vad SKÖNT att det räckte med att byta webbläsare. :-) Men jag säger som du: Man vill ju ändå veta VARFÖR det funkar med den och inte med de andra osv. Men, men...

Här finns en del objektiv kvar från den analoga tiden, men de passar inte på Canon... Jag hade en Minolta-kamera, och vad maken hade för märke minns jag inte ens!? Men vi kunde ha samma objektiv iallafall, så kanske hade han också en Minolta. Man var visst inte så märkesfixerad på den tiden!? ;-)

Azaleor i full blom är helt ljuvliga - och jag är rena mardrömmen för en sådan liten ömtålig varelse! <:-) Har aldrig nånsin lyckats hålla liv i (eller åtminstone kvar blommorna på) en sådan. Suck...

Ha en fin dag! :-)