09 december 2010

Olika sorters ljus

har jag hemma. En del är mysljus:
som adventsstjärnan. En gammal en av mässing som knappt håller ihop.

Och en ny Ikealampa som lyser upp min surdeg:
Ja, degen behöver väl inget ljus direkt, men värme! Så den får lite extravärme här från lampan. Nog för att det är varmt nog inne här i lägenheten. (har precis stängt av elementen i sovrummet för natten). Så imorgon får surdegen visa sitt rätta jag. Sur eller inte? Min dog ju efter att ha flyttat. Den protesterade vilt genom att mögla till sig...så jag fick en ny liten suris av Liten Karin. (tack!). Så imorgon blir det till att premiärbaka bröd.

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Nämen... Dog degen? Stackarn... <:-) Men hoppas den nya visar rätta takter - lite kuvösaktigkt nästan, med lampan. Bör göra susen! :-D

Du tittade väl på Mitt i Naturen ikväll, förresten???

mimmi sa...

Det var ju tråkiga nyheter ...hoppas den nya klara sig bättre nu :)
Din mys lampa var ju mysig ;) men din värmelampa .. jag tycker den ser väldigt nyfiken ut :)

Susanne sa...

Haha, synd att du inte kan vinna då... (skojar förstås)... :-)

Marie-Louise sa...

Jag har aldrig vågat mig på att testa surdeg, verkar så mycket jobb med dom. Hur fungerar det? Är det svårt?
Det vore spännande att testa, nja jag får se.

soffie sa...

hoppas det blir ett gott bröd,Jag gillade de jag fick av dej jättegott,
ha en goo helg tjohoo fredag igen imorrn,skönt!!!

mimmi sa...

Det går inte att skriva till dig på msn ..det kommer bara fram med röd text att det inte gick att skicka meddelandet