08 december 2010

Skator och böcker

Kom på att jag hade ett par okej skatbilder till:
För övrigt provade jag att igår börja läsa Oates "Lilla himlafågel". Den vore ju passande lektyr för mig! :-D Jag gillade verkligen hennes bok "Fallen", en jättetjock och jätteintressant bok om ett försvinnande vid Niagarafallen. Men denna himlafågel fångade inte mig. Hennes böcker är ju väldigt pratiga och amerikanska. (Antagligen hänger det ihop). Men jag blev mest otålig och snabbläddrade i den, fortare och fortare och till slut så...ja, jag läste i slutet hur det gick, och så var det med den boken. Hm...Nu ska jag prova min andra bok ikväll.

Eller titta på tv. Det är mycket enklare att glo på dumburken om t.ex. en grannfejd eller nåt. Och då blir jag irriterad på mig själv som sitter och kollar på så fåniga program. Men ett program som jag bara älskar är Helt Hysteriskt som går i kanal 9 tio i sju varje kväll! Ibland sätter jag nästan skrattet i halsen för att jag känner igen mig själv (och dig också, E!) i vissa situationer som Patsy och Edina försätter sig i. Men bara en del, haha! 

För övrigt övrigt så går jag omkring här barfota i vår lägenhet...det är alltså varmt här. Och ändå har jag stängt av två element. Tyvärr är det bara två lägen på elementen: röhett eller iskallt. Och då föredrar jag röhett! :-) Tralala...jag fryser inte, och det är så skönt. Att kunna tassa upp på morgonen utan att behöva ha tjocka tröjor, sockar och tofflor på sig. Mmm...me like!

Men för övrigt övrigt övrigt så anser jag att vintern gärna får rasa ut nu.   

1 kommentar:

Lambergsfrua sa...

Jadå, jag ska inte gråta om vintern rasade ut i morgon - eller helst redan idag ;)
Skönt att du slipper frysa i nya bostaden.
Ha det gott!
Kram,