29 december 2010

Error

Ojoj...ett sånt strul det blev med min dator bara för att jag avinstallerade ett virusprogram! Vem kunde veta att det tog med sig lite viktiga filer när det gav sig ut i cyberrymden! Jag kan lite grand om datorer och deras skötsel, men det är ju som E i Borås säger: Man kan köra en bil, men inte laga den om den går sönder... Nu kan jag nog mer om min dator än om en bil...men det är mycket som kan hända som man inte har en aaaaning om. Nu är ju inte datorn helt förstörd, jag kommer åt det mesta, utom MIN BLOGG, hotmail och FB (fast de två sista kommer jag åt via webbläsaren firefox).

Nu undrar ni då hur jag kan skriva detta! Jo, kära bloggkompisen Mimmi har lånat ut en liten minidator till mig så jag kan logga in och skriva lite....få se längre ner om jag lyckas få in nån bild också ;)

Sonen kommer hit om ett tag och han kan min dator bättre än jag och då hoppas jag det ska fixa sig med detta problem. Det går ju att göra en ominstallation i sista hand...och nu ska jag spara över det jag anser är viktigt till en extern hårddisk!

Problemet är att datorn inte fattar att den har Java installerat...det krävs ju för mycket tydligen. Men jag har laddat ner det...*fattar noll*

I datorernas värld härskar kaos över ordning
och nätverket gör som det vill
jag sitter här och knappar och ser med förvåning
att texten den bara står still!

Då vill jag få skrika som en primat
det ska ju va ganska så bra...
Jag blir sur, jag blir vrång, jag blir obstinat
när det inte fungerar som det ska.

Har datorn fått solsting, varför är den olydig
varför är dess minne så kort?
Varför är den så olydig
varför gör den sånt den inte borde gjort?

Nej, ge mig en penna med snedskuren udd
och papper med färg av pastell
så doppar jag pennan i fogligt bläck
och skriver precis som jag vill...
(detta skrev jag för länge sen, men det är rätt tidlöst...)

 Jag har ett gammalt objektiv på Sonyn som jag har testat...det är f4 på det så det blir ett intressant skärpedjup!

Halofenomen häromdagen! Jag får se när jag återkommer här...allt blir så bökigt när man inte har det som man är van vid! På återseende!

8 kommentarer:

mimmi sa...

Hej :)
Woow den bilden på blomman den blev ju kanon :) Hela den bild var väldig mjuk i färgen och det passade perfekt in på en sån bild :)
Min bild på Halo blev inte så bra men jag skall se vad som händer när jag har redigerat den:)
kram :)

Anonym sa...

Datorer ska funka punkt slut!!!

Min man har strulat bort ljudet på min dator..morr. Nu lyckas vi inte få ordning på det..haha.
Sonen får rycka ut här med.

finfina bilder...ha en goo dag, kramen Ninni

Maria Thorbjörnsson sa...

Hälsningar från Sennan..GOTT NYTT ÅR..och allt kommer att lösa sej..även om det ser helt omöjligt ut just nu..så jag skickar positiva tankar till dej..kanske det hjälper..annars får du faktiskt lov att skälla på datorn från mej..Maria

mammakero sa...

Precis som du skrev, man blir vrång sur och obstinat och vill skrika som en primat... Följt att att kasta eländet ut genom närmsta fönster! Det sistnämnda är egentligen en fånig impuls.

AnnaKK sa...

Men det GÅR ju... :-) Och om några dar har du nog vant dej vid den här lilla manicken, kanske så till den milda grad att Mimmi aldrig får den tillbaka igen!? ;-)

Till och med bilder blev det ju i inlägget. Kul med det där gamla objektivet - har det varit till en analog kamera i sin tidigare tillvaro?

Pialotta sa...

Nämen ojsan, ojsan så mycket strul du har. jag har haft en del jag oxså för tider sedan, men alltid lyckats fixa det helt själv.. konstigt nog för jag är inte det minsta teknisk av mig. Bara för en avinstallering.. det var ju konstigt det blev ett sådant strul:(

Bilden på blomman, hur fantastisk som helst ju.. det gäller att våga chansa på det gamla oxså:)
ha de bäst och det löser sig snart.. när sonen kommer o fixar det:)

soffie sa...

wow vilken bild på halofenomenet,
usch trist när datorerna strular hoppas du får ordning på det,
brrr blev svinkallt igen usch men nu har jag bokat mej en resa i slutet på feb ska bli underbart,
kram

mimmi sa...

Nu vill jag se lite mer av din blogg .. nu när du kan göra saker i din blogg igen :)
kram :)