06 december 2010

Hyllan "Hyllis"

är härmed ihopskruvad! Med mycket möda och stort besvär  Inte så värst krångligt! ;) Men thank God att jag köpt min lilla skruvdragare på Ikea! Den är ju inte så värst mycket kräm i, men mer än vad det är i mina handleder i alla fall. Nåja, jag satte igång med gott mod att skruva i skruv nr 1 på aluminiumhyllan. Och nr 2 osv... Man skulle inte skruva i dom hårt, utan ta det sen när alla var på plats. Det var bara det att alla hål inte gick att passa i varandra i hyllplanen och själva benen...*mutter, mutter*...

Men efter att jag hade lämnat en del hål åt sitt öde (och skruvarna) så satt den ihop och var faktiskt stadig. Nu skulle det sättas på små plastfötter som skulle passa. INTE. Gjorde dom inte alltså. Jag bankade med min lilla hammare, men det gick inte, så jag klistrade på såna där stora vita filtfötter i stället.

Och SEN kom det stora eldprovet: Skulle den passa där jag tänkt att den skulle vara? Jag hade mätt ordentligt och mer än 27cm bred fick den inte vara, för en toalettstol knör man inte på i första taget. Jag fick skruva bort både pappershållare och hängare, men sen passade hyllan perfekt! Med en halv millimeter tillgodo :D
Bild lånad från Ikea
Så nu är den på plats med en massa grejor på! Perfekt att ha som städhylla!

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Åh, vad synd att jag inte snodde åt mej en liten grej jag fick syn på i loppisbutiken när jag var där och städade i fredags! ;-) Den hade varit perfekt som "tapperhetsmedalj" till dej efter denna pärs! :-D Måste fundera lite på hur jag ska kunna tillägna dej den iallafall... På nåt vis kommer det att gå - jag har nämligen foto på den! Fniss!!

Just a moment!! :-D (Eller två...!)

soffie sa...

å va bra du är på att fixa å grejja å perfekt att den passade där.
tjohej på dej

Anonym sa...

Fem moment senare... <:-) Men NU kan du kika i e-posten! ;-)

/AnnaKK

Ikeamotståndare med skruvdragare i Västra Götaland sa...

Julbord på Ikea i all hungerära men en bokhylla...som ska skruvas ihop.
UUUUUUUUUUUUUUU, så påfrestande!
Tur du har skruvdragare.