01 december 2010

Kråklåt

Jag gillar att titta på fåglarna i björken utanför...här har jag suttit inne vid datorn med min Nikon P90 och lyckats fota kråkan i det sena solljuset. Jag är mer kompis med Nikonen än Sonyn när det gäller zoomen. Vet inte om det beror på att det är bildstabilisator endast i kameran på Sonyn..? Men det blir inte så skarpa bilder med den. Har provat..

Här har jag beskurit bilden en hel del, så nära kommer jag inte ens med Nikonen...Så fort det blir dräglig temperatur ute (inte minus 10 då alltså) så ska jag sitta på balkongen och försöka fota en flygande (fiskmås, kråka, skata, kaja). Har jag tur så kommer det förbi ett UFO också! Vem vet? Jag ser iaf en massa flygplan i öster på morgonen, de är nog på väg mellan Stockholm och Göteborg/Köpenhamn. Och jag är glad att jag slipper åka däri! För se om att flyga tycker jag inte...

6 kommentarer:

Fröken M sa...

Jag fuskade igag och köpte felix färdiga rösti från frysdisken. Dock piffadejag till den lite med riven parmesan ost så den blev knaprig och faktiskt super god !
Nu blir det datafri tid och film hemma hos oss ! Ha en mysig kväll :)

Fröken M sa...

Jag fuskade igag och köpte felix färdiga rösti från frysdisken. Dock piffadejag till den lite med riven parmesan ost så den blev knaprig och faktiskt super god !
Nu blir det datafri tid och film hemma hos oss ! Ha en mysig kväll :)

mimmi sa...

Det lät lite konstigt att du inte fick skarpa bilder med Sony kameran ..men det är klart .det är en stor skillnad på 26 Zoom som Nikonen har och de cirka 11 eller 12 som du får med ditt 18/200 objektiv
Vi har precis köpt en Fjärrkontroll till Sony kameran .Den funkar kanon .. jag tog 5 bilder efter varandra med den och de blev klockrena .. det var den jag använde på den animering jag hade lagt upp idag.. det blir ingen skakning alls ju och den kostade bara 129 kr

Anonym sa...

Vilka fina bilder!

AnnaKK sa...

Härligt att kunna studera naturen genom fönstret - och extra kul att det faktiskt är fotoavstånd! Det får väl stå 600 mm´s teleobjektiv överst på din önskelista till Tomten!? ;-)

Här är det mildare idag, så jag hoppas att det är det även hos dej!? Minus tio och kallare borde vara förbjudet... <:-)

Ha det fint!!! :-)

Helene sa...

Häftiga bilder !!
Ha en bra dag.
Kram Helene.