09 december 2010

Våååren? Var är du?

I ren protest mot vintern kommer här en vårbild:
Sköna maj välkommen, till vår bygd igen! Skynda dig...jag längtar. Nu har vi haft vinter så det räcker. Resten av tiden fram till våren kan väl få bli snöfri och runt nollan... ;-) En grön jul är vad jag önskar mig! :-D

Just nu: -11 och en blek sol som seeegar sig upp över horisonten
                                        Upp                       Ner 
Karlstad08:5315:05


Dagens pausfåglar börjar tryta...iaf sorterna. Mås, skata, kråka, hackspett, kaja och domherre har varit med. Och så många fler sorter finns det inte här utanför. Jo, lite grönsaker också ;) Grönfinkar eller vad det är. De är lite för små för att fastna på bild på långt håll. Men pausfåglarna kommer att dyka upp ibland ändå! :-)

Dagens ordspråk:
Ensamhet är ett konstigt koncept, när du är ensam så vill du inte vara det, och när du inte är det, så önskar du att du var det.
(Okänd)

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Ja, tänk vad ett litet ekorrbesök kan liva upp till och med mitt i värsta trista vintern!! :-D

Men gärna ännu fler vårbilder åt dina trogna läsare!!!

Och pausfåglar också - gillar dem skarpt. :-)

Kramar!

Vintertant i Knallebygd sa...

Instämmer fullständigt med din körsbärsträdsbild.
Sköna Maj välkommeeeeeeeeeeeeeen!

mimmi sa...

mmmm underbart .. man blunder och tänker tillbaka och kanske kanske kan man då känna den mjuka vinden :)
Du kunde ju ha fotat några pausfåglar när du var här? för fåglar hade jag ju massor av ;)
kram :)

mammakero sa...

Här hade jag skrivit en kommentar, men det jäklas med mej och bloglovin' idag. Oftast får jag inte upp sidorna alls. Får jag upp dem, så segar det något kopiöst! Ofta försvinner bilderna i inläggen oxå!