22 december 2010

Flyg, fågel, flyg...

Jag fortsätter jakten på den perfekta flygfågelbilden...men det lär nog dröja innan jag får till en sån. Det flyger förbi måsar här utanför rätt nära, men de är snabba och jag hinner inte med. När jag kan sitta på balkongen och följa dom så kanske det blir lättare! Tills dess blir det lite så här:
Inte skarpaste bilden i lådan, men liiiite kul ändå kanske ;)
Det tyckte inte en del, nej...
Och det här är väl ändå en rugguggla...? :D Jag tycker synd om alla djur som måste vara ute dygnet runt..brrrr..nu är det -18 här och det ska inte bli varmare på flera dagar. Tänk, nu kommer man väl att tycka att -6 är rena värmeböljan...

I morse stod det en bil och brummade länge utanför mitt köksfönster...jag retade mig på att den stod där (minst 10 minuter) och bara gick...till slut kom det ut en kille från grannhuset och satte sig i bilen! Tydligen hade han den igång för att bli varm. Utan att själv sitta i. Hm...ser jag samma sak i morgon så har jag lust att gå ut och köra iväg med den och gömma den ;-) Det är ju så onödigt att stå så där på tomgång. En minut har jag för mig att det är som man får stå. Tror inte det är annorlunda här på Bellevue :-D

Skampåle på torget var det ja... ;-)

4 kommentarer:

mammakero sa...

HAHAHA! Första (och andra bilden) var ju klockren!!

Svarta Änkan sa...

Bil på tomgång utan förare, hm, bilföraren kanske har en LÅTSASKOMPIS som är chaufför?
Din granne har kanske permission ifrån någon anstalt/klinik?
Du får forska i saken........:-0

Tack för julklappen, den är verkligen ROLIG! Passar mig som hand i handske! ;-))))

Anonym sa...

Ja fram med skampålen...såå gör man inte:(

Du ska se att du får den perfekta fågelbilden en vacker dag=)

God Jul..och stor kram Ninni

Lambergsfrua sa...

Vad sur man blir! Varför inte gå ut och prata vänliogt med honom, om han gör så i morgon också+ Det vet ju alla, att du inte får varm motor genom att köra på tomgång - och ja, det är en minut som gäller i hela Karlstad har jag hört.
Varm kram!