03 oktober 2011

App, app, app...

 En liten rolig Android-app är Cardio Trainer (gratis) som jag laddade ner idag! Den räknar ut hur långt man går (men jag får nog mäta mina steglängder, för det ska man ställa in) och hur många steg man tar. Hur den vet när man går eller står stilla det vete gudarna..
 Här gick jag! En lagom runda för att bränna lite sidfläsk ;)
4,3 km i timmen, inte så dåligt! Och hela 116 kalorier brända, hurra, hurra, det är ju...ett fjärdedels wienerbröd...hmm...Man kan spara sina rundor och liksom tävla med sig själv! Sen finns det en röst med som säger till en på skarpen om man står still för länge. Men den stängde jag snabbt av ;)

Man kan också pausa om man skulle träffa på nåt skojsigt på vägen. Men glöm inte att sätta igång den igen, annars kan det gå som hos MIMMI

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Den sida har jag inte hittat än.. jag hittade bara den du såg på min blogg.... 30 steg? det var ju en HEL kilometer jag hann med på slutet ju ;)
Det var en jätte kul grej .. och jag har testat den ikväll igen .. och då kom jag ihåg att starta upp den ;)
jag gick då 3.16 km ..så idag har jag gått minst 7 kilometer totalt ;)
hm .. undra om jag får träningsvärk i morgon?
kramizz :)

♥ Carina ♥ sa...

Vad smart med en inbyggd stegräknare. Jag måste nog byta upp mig vad gäller mobil :)
Kram

Söderkalori sa...

Nu har jag sett dina foton och läst berättelsen om din Blanestripp. Vilken härlig trädgård, huja för köttätande växter, pilla på, nä vem vill mista hela handen!?
Mc-gänget gör mig glad, helfräckt.

På tal om att gå med räknare det vill jag inte utsätta mig för.
Förbränna mig själv, va läskigt!

Inväntar nu nya roliga foton som du säkert snart gör synliga!

Unknown sa...

Dette var en smart app. Ser at det er mye jeg må lese hos deg. Gleder meg til å lese om hvordan Blanes var ;-)

Takk for besøk på bloggen min. Håper vi får en herlig høst.

i stora drag sa...

Såg detta hos Mimmi först. Jag har ju ingen sådan mobil, så jag får nöja mig med den stegräknare jag redan har i fickan varje dag! Är rätt kul att se hur mycket eller lite man går. Min steglängd är 60 cm.
Undrar hur det skulle visas på din karta om du gick fram och tillbaks och i kringelikrokar? :)
/Pia

Tristan sa...

Det ser jo ut som en flott app, bare en husker å slå den på!