03 oktober 2011

Hells Angels? No, no....

Slänger in ett inlägg om gatulivet i Blanes också...en dag när vi var ute och gick fick vi se blinkande polisbilar...och så kommer detta: 
 En motorcykel(?)kortege! Den ena var mer utsmyckad än den andra...huu...fast om en del vill gå med på att det verkligen är motorcyklar vet jag inte...en halv soffa att sitta på tycker jag är mer passande:
 Och sist men inte minst:
 Tror inte han hörde till kortegen faktiskt ;)

Sen var det roliga övergångsställen också: Bra när det räknas ner till hur långt det är kvar tills gröna gubben: 
 22 sekunder. Hm...det kan man väl stå ut med att vänta.

Och sen: 
kom en liten animerad grön gubbe och kutade! Det syns inte här, men den rörde sig, haha. Lite Linus på linjen-typ sådär. Såna kunde vi ha här hemma också! Kanske det är några här som har såna i sin stad? I Köpenhamn har jag sett detta också. Fast där var det nog bara en grön gubbe som inte sprang...

4 kommentarer:

Tristan sa...

Det er gjerne mye å se på når det kommer så mange sykler forbi.

Mimmi sa...

Ha ha .. jag tror inte heller att den sista var med de andra ;)
Det var ju en kanon bra sak .. så vill jag också ha det här när man skall gå över ett övergångsställe ..det var ju jätte fiffigt :)
Ikväll skall jag försöka att komma ihåg att starta appen när jag går ut och inte när jag nästan är hemma .. tack för tipset ..det var en jätte kul apps :)
kramizz :)

i stora drag sa...

Det var ju några märkliga motorcyklar!

Herrgårman var ju jättebra, såna kunde vi också haft här i Sverige!
/Pia

Lambergsfrua sa...

Nu har jag suttit här och läst igenom vad du berättat om resan. Sååå trevligt och sååå många fina bilder. Jag tröttnar aldrig på att följa med på andras resor, så tack för att du delar med dig av dina upplevelser.
Varma kramar!