06 oktober 2011

Hundra hundar!

Jag skrev förut att jag inte såg så mycket djur i Spanien, men det fanns gott om HUNDAR!
Stora och små, klädda och oklädda, med koppel och utan. Sittandes i cykelkorgar (småhundar) och trippandes fram på strandpromenaden med en liten röd keps på huvudet.
Eller lösspringande med en cyklande husse, hunden skulle stanna och hälsa på alla hundar den mötte... (nedersta bilden)

Ja, hundar tycker spanjorer om att ha. Nu var det ju mycket turister med hundar där också, men många spanska turister turistar på sina egna turistorter (puh, jobbig mening det där ;)

Sen hörde vi ett billarm som stod och tjöt. Trodde vi. Men det var en papegoja som tydligen tyckte detta ljud var trevligt att lära sig! Vad grannarna tyckte vet jag dock inte.

Apropå DRAMATEN-vagnarna i förra inlägget, så var det inte bara äldre människor som hade såna, utan de drogs av blandade åldersgrupper. De måste ju vara väldigt praktiska när man ska gå och handla i en liten backig stad. Jag vet inte riktigt varför de har fått en "pensionärsstämpel" på sig här...

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

har för mej att det är ganska vanligt att såna där adoptionshundar kommer från Spanien? Före detta gatuhundar alltså, som nån organisation förbarmar sej över och omplacerar till bland annat Sverige. Snart får vi kanske hit spanska larmande papegojor också!?! :-D

Jag brukar inte handla så jättemycket åt gången när jag är i affären, och numera finns det ju kundkorgar som går på hjul och som man drar efter sej (eller skjuter före sej, om man hellre föredrar den tekniken)-Såna väljer jag ofta framför de gigantiskt stora och åbäkiga kundvagnarna, ifall jag ska ha lite mer än vad som blir smidigt att bära i en vanlig traditionell kundkorg. :-)

♥ Carina ♥ sa...

Dramaten vagnarna kanske till och med har blivit lite "hipp" bland yngre ;)

Haha, vilken papegoja! Kanske lite jobbig att ha som granne ;)
Kram och godmorgon!

Maria Thorbjörnsson sa...

Hejsan svejsan..att Gojjan lärt sej detta ljud..vilka situationer som kan uppstå..att ha en Dra-maten med sej känns lite knäppt men jisses va bra dom är..ha det..Maria

Lambergsfrua sa...

Fy farao för en sån papegoja! Stackars ägare och framför allt stackars grannar. Men hundarna är fina - men tycker lite synd om jycken, som har keps. Hur satt den fast? Med gummisnodd under hakan =D
Kramar,

Söderspöregn sa...

Hm, kanske ska åka till Blanes för att inhandla en chick och modern rullande "handväska"? Snygga och coola. Animaler hoppar jag över för jag vill inte få hit spanska flugan...

Ha dä gött!

Unknown sa...

Bra at de fleste spanske hunder nu er i band. Går man 10 år tilbake var det mange løse hunder og jeg ble hysterisk!

"Rullende håndveske" er bare helt supert. Jeg skulle gjerne hatt en, så ondt som jeg har det i armer og fingre.

Takk for kommentar på Farmacia. Ønsker deg en fin kveld!

Mimmi sa...

Jag är väldig glad att jag inte har en sån papegoja nära mig i alla fall :)Ja det ser ut som om det var gott om olika sorters hundar där :)
Nu skall det bli kul att få testa min lilla nya kamera imorgon :) bara att hoppas att det blir väder så man kan ta sig ut :)
kramizz :)

AnnaKK sa...

Svar: Ja, de där huggtänderna som trädet har, verkar ju inte vara att leka med! ;-) Misstänker att det är en ekorre som har proppat hålet fullt med kottar inför vintern. :-)

Fröken M sa...

Jag trodde faktiskt att vi skulle få se massvis med lösa djur i Turkiet, men 3 hundar och några katter var det enda...