21 oktober 2011

Brrrrrrrr....

 Frost i morse...och just nu -2,2! Blä. Men mina balkongblommor lever:
Lite frostnupna, men det verkar de klara! 
 Men mina pelargoner fick komma in igår kväll:
Fast jag ska ställa ut dom om en stund, de står ju i solen hela dagen (när det är sol) och det trror jag att de gillar! Tids nog blir det vindsvistelse för dom...Vi har en mycket trevlig vind här och eftersom vi bor på tredje våningen är det nära. Det är ljust eftersom det finns ett fönster där. Jag vet inte riktigt vad det blir för temperatur (ska hänga dit en termometer snart) men det är rätt bra övervintringsklimat för blommor! 

Nu ska jag cykla ner till stan. Eller ta bussen. Eller cykla....hmmmmmm....svårt det där. Jag har inget emot att cykla i kyla, man får klä på sig så förbannat mycket bara, sen ska man in nånstans och då är man (läs jag) vaaaarm! Jobbigt! I-landsproblem, jojo..

10 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Nog biter det i kinderna alltid..men ut måste vi ju bara..missade du bussen..fnissfniss..men va bra att du cyklade..ha det..Maria

EVA / whiskyochchampagne sa...

Här var det inte frost inatt...skönt ! Och nu skiner solen men det blåser...men huvudsaken det är sol :)
Sköter älskade barnbarnet idag och vi bara myser och busar och mår gott...

Ha en härligt underbar helg vännen !

♥ ♥ ♥
KRAAAM EVA

♥ Carina ♥ sa...

Det är svårt det där hur man ska klä sig när man går på stan. Kyligt ute och varmt när man kommer in i affärerna :)
Kram

AnnaKK sa...

Inga minusgrader här men fullt tillräckligt kallt ändå - tycker jag... <:-) Solen tittar fram emellanåt, och hunden vill gå ut - så det blir nog vad jag (vi!) ska göra alldeles strax. Kameran får nog också följa med. Ju fler blad som trillar av träd och buskar detso bättre går det ju att fota fåglar igen! :-)

När det gäller vildsvinen så är de säkert inte speciellt anfallsbenägna i normala fall, men det jagas ju rätt hårt på dem och ett och annat blir troligtvis skadskjutet och aldrig hittat av jägarna... Och ligger ett sånt sårat djur och trycker under en yvig gran eller så, när man råkar passera... 8-X Hua!!!

Joanna Björkqvist sa...

Så vackra blommorna blev med frosten - hoppas de klarar sig!

Ha en fin fredag!

Lambergsfrua sa...

Blomsterfoton skulle bli fantastiska vykort!
Kram,

Jenny Ölmebo sa...

Tack för idag! :)
Härligt när det lyser in genom fönstren :)

Mimmi sa...

Det blev bussen .. hörde jag ;)
Det var väldigt så tåliga dina blommor är ..men det är klart ..de är väl tvungna till det .. jag kommer ihåg den lilla violen som stod därute och skrek att den ville komma in i värmen ;)
Hm .. hur gick det med den :D
Tusen tack för en trevlig dag på stan :)
kramizz :)

soffie sa...

du verkar va frusen jämt du:) blev det bussen eller, jag ringer i morrn får vi se om jag kan komma en sväng .kram

Ninni sa...

Dom är vackra när dom är frostnupna!!

Härligt att kunna övervintra pelargonerna..jag har inget bra ställe för det. När vi hade huset fick dom stå i förrådet..perfekt, tio grader varmt och ett fönster.

Ha en bra dag..kram