17 oktober 2011

Balkongblommor!

Och min balkong då, undrar ni förstås. Blommar det där än? Jorå, det är en hel del kvar:
Uppe till vänster lobelia och små ööhh..prästkragar av något slag. Sen följer Törnrosas kjortel och så är det kaskadpelargonen...Var ska jag göra av den när det blir frost? De kan man väl inte övervintra? Nä, den får nog åka ner i den svarta sopsäcken som också står därute och väntar på att blommorna ska dö...

Men att pynta balkongen med ljung och grejer, det är mer våld än nöden kräver tycker jag. För inte sitter jag därute under vintern. Mörkt blir det fort också, så man inte ser det. Nä, jag väntar på våren! Bara tre månader kvar tills man kan börja så lite smått...en del frön ska i jorden redan i slutet av januari! 

Nu ska jag åka ner till bibblan...den där boken om Barcelona år 1052 var inge bra...tycker jag. Få se vad jag hittar...

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Du får kolla om Tummeliten har kommit och hälsat på dina blommor .. hon gillar ju lila och blått och de har du ju där ser jag :)
Jag vill ha solen tillbaka ..men jag är glad så länge det är på plus sidan i alla fall ..då får vi inte snö ..
kramizz :)

Tristan sa...

Her hos oss var det meste av blomstene visne når vi kom hjem fra helgeturen. Det hadde nok vært kaldt om natten.

Ann Catrine sa...

Här är det nu helt slut på blommande balkongväxter...
Får förlita oss på ljung, tall och enris, nypon och andra grenar!

Svar;
"Mitt" August är en del av folkets hus i Hudik, pub, restaurang, dans, jazzklubb och en massa andra aktiviteter.
Fast just nu vet jag inte,
folkets hus gick i konkurs!
Undrar just om det startats igen...

Ha en underbar start på veckan vännen!

♥ Carina ♥ sa...

Här har vi haft frostnätter så tiden för sommarblomster är förbi :)
Kram