13 oktober 2011

Boktips. Eller inte...

Nu har jag försökt att läsa Under floden av Staffan Nordstrand. Det är en rätt tjock bok som handlar om trafficking i Vietnam och Kambodja. Boken ska vara byggd på sanna händelser och det är den säkert. 

Grejen var bara att den var svår att få något grepp om. Jag fångades inte av språket som var lite för enkelt. Detta ämne är ju annars något som borde uppröra människor som brukar åka till Thailand (jag har aldrig varit där). Det man läser på baksidan av boken låter ju spännande (om man får säga så) men det dröjer innan det börjar hända något, och då har jag redan tröttnat. Jaja, så är det ibland. Jag läste inte ut den (men kollade i slutet, hihi) 

Jag läste också Tom Rob Smiths nyaste bok, Det hemliga manifestet. Hans förra bok, Barn 44 var otroligt bra. Denna nya var...inte lika bra (enligt mina subjektiva bedömningar). Det är skildringar av en Sovjetstat som jag är glad att jag inte levde i. Boken utspelar sig på 50-talet och det är ny politik på gång efter Stalin. Spännande...jovisst, men lite seg. 

Nu ska jag prova en ny bok om Barcelona för c:a 1000 år sen! Jag ska ge dig världen heter den. Återstår att se om den är bra...


5 kommentarer:

Ann Catrine sa...

Så är det ju ibland,
förr gav jag mig sjutton på att
läsa ut boken hur den än var,
nu händer att jag slår igen den
och inte öppnar den igen...

Du, rövarspråket...
Har du skrivit något inlägg om det?
Eller skulle du kunna tänka dig att
göra det...?
Är nyfiken!

Kram

Mimmi sa...

Tur jag inte har sådana problem ;) att veta om boken är bra eller dålig ..men om jag sklal vara ärlig .. så skulle jag nog behöva att läsa några förstås ;)
Det var en jätte fin bild :)
Jag testade min lilla Casio på Borgmästarholmen idag .
kramizz :)

AnnaKK sa...

Den enda bok jag ska läsa innan jag somnar ikväll, är handboken till min nya lilla Ixus-kamera! :-D

soffie sa...

en del böcker funkar helt enkelt inte, jag läste Linda Olssons nyaste bok å det va en så bra bok så det gick inte slúta läsa:) fin blomma, kramen

EVA / whiskyochchampagne sa...

Himla bra med tips...antingen dom är bra eller dåliga...hihi ! Just nu fortsätter jag med Mark Billingham...kan liksom inte sluta :)

Ha en underbar helg vännen !

♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA