10 oktober 2011

Då testar vi på då!

 Okej, då går vi ut lite då. Det sprack upp här på eftermiddagen! 
 I bilden ovan är det vidvinkel, 33mm tror jag det var. 

Och så tog jag en från köksfönstret först: 
 Härifrån kan man inte se så mycket långt borta.

Men här: 
 är det inzoomat 12,5x och då ser man lite mer! Ingen superduperkvalité, men det duger att ha här!

Lönnen fotade jag också: 
 I den sista bilden sitter ett par kajor och ugglar (höhö). 

Och en vägvisare i naturen: 
 Jag gillar ju att fota nära, nära...och då provade jag det:
 Bilden ovan har jag inte gjort något med. Jo, lagt på en ram. Jag har inte beskurit de andra bilderna heller. 

Men denna beskar jag lite: 
Och la på liiiite skärpa bara. 

Än så länge är jag nöjd...ska testa den lite mer bara.

(Alla bilderna är uppklickbara) 

Min Söderkompis i Borås har en sån här nu också...hoppas hon kan lära mig lite ;) 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

När bilder är den bra på har jag märkt .. zoomen har jag inget att klaga på heller när det är sol ute.
Det var ju faktiskt bra bilder du fick med den nya. Jag har också varit ute nu och tagit några närbilder ;)
Imorgon ..skall det bli SOL men det kan blåsa upp till 10 ms
kramizz :)

♥ Carina ♥ sa...

Vilken fin vägvisare ;)
Kram

soffie sa...

vackra foton:)

Tristan sa...

Det var litt av en zoooooming.

Ann Catrine sa...

Helt underbara foton!!

Tack raring för att du berättade
vad det var för vacker växt
som visade sig i skogen idag!!

Nattinatti!

mammakero sa...

Härliga bilder!
Det var en fantastisk klöver med vattendropparna mellan varje blomma!