20 oktober 2011

Bloggträff!

Igår cyklade jag iväg till Lamberget för att hälsa på Lambergsfrua och MIHL (mannen i hennes liv). Hon kallar honom för MIML (mannen i mitt liv) i bloggen och då försökte jag skoja till det lite här ;)
Jag har lärt känna henne via våra bloggar och vi har alltid mycket att prata om! Kul!

Nåväl, på vägen dit ville min kamera stanna och rastas lite, så jag blev hela fem minuter försenad, och sånt skär i en tidspessimists hjärta! Men de var glada när jag kom i alla fall :) Kaffe, muffins, ett trevligt sällskap ett par timmar, och en helt fantastisk utsikt över Lambergstjärn, vad kan man mer begära?  
Fina löv i kanalen måste fotas!
 Ett av de nyare kvarteren här i stan, en massa nya hus på det gamla tullhusområdet, och fler ska det bli!
I den inre hamnen byggs det också, här ska det bli ett undervattenshus! Eller kanske inte...men i så fall kan det heta kvarteret Atlantis, hahahaha.. 

Hela 1,2 mils cykling blev det igår! Det kan jag se på min cykeldator, som mäter sträckor. Jag provade att ha appen Cardio Trainer i min mobil, men den hittade inte gps:n så jag tog bort den. Höjden var när jag satte på den vid en långpromenad och den utropade glatt efteråt: Congratulations! Du har gjort av med 5 calories som motsvarar 1 jordgubbe...Jo, tjena...

Nu cyklar jag ut i solen! Med en hel del kläder på kan jag säga...

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ja, vill man bli deprimerad ska man räkna om förbrända kalorier i sånt man har proppat i sej! ;-)

Häromkvällen kom sonen hem och sa att han nog ska ut och resa till helgen. Vart då, frågade maken och jag. Till Karlstad!!

Men jag får inte följa med... <:-I

Mimmi sa...

Det var ju fina bilder du har fotat i vår stad :)
Min Cardio trainer funkar perfekt på min lilla samsung? ..Så det är knepigt att din gps inte funkar likadan när det är samma sorts telefoner.
.Jag skall hälsa Vittass ..om vi ser henne ..men framför allt .. om vi kommer iväg
kramizz :)

Anonym sa...

Svar: Han ska dit med några folkrace-kompisar, och morsor får inte ens åka med i takboxen... <:-I

/AnnaKK

söderregn sa...

Atlantis blev mer lockande med ditt foto!
Ja, nu faller löven trist men oundvikligt.

Ha en go kväll!

Lambergsfrua sa...

Vi tänkte inte ens på att du var några minuter "sen". Den som väntar på något gott... och då menar jag inte fikat =D
Så vackra bilder! Höstlöven i kanalen - då kan man gilla hösten ;)
Varm kram från oss båda!

Anonym sa...

Uppdatering: Sonen har nu dragit sej ur Karlstad-trippen. Morsan känner sej nästan lite lättad - eller iallafall inte lika mycket avis längre! ;-)

/AnnaKK

Sandra sa...

En Karlstadblogg ser jag! :)

Kika gärna in på min blogg om du vill!

soffie sa...

va trevligt att träffas, du jag lånar gärna din väska min va med 22 djup!

mammakero sa...

ÅÅÅ gillar så hemskt mycket första bilden, då kameran skulle rastas!