26 oktober 2011

Läppsyl?


Bland det fulaste jag vet i sminkväg är när man målar mörka konturer utanför själva läpparna! Alltså, läpparna i en färg och en bra mycket mörkare färg som kontur utanför (jaja, det var ju det jag skrev först ;) Är det nån som tycker detta är snyggt? Förutom de som målar sig så då...

Nu är ju jag ingen expert på läppstiftsmåleri, det kan bero på att jag aldrig använder läppstift. Här är det bara lypsyyyyl som gäller! Och de som spruttar in tuppkammar och annat gojs för att göra läpparna större..huuu...

Nä, bättre naturligt ful än onaturligt vacker är min devis!

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

Funderade först på om du skulle smeta lypsyl på blomman - den kanske var lite torr på nåt blad eller så, och det skulle ju mycket väl kunna vara nåt gammalt hederligt och välbeprövat husmorsknep att göra så. :-D

Tror inte jag har använt läppstift sen på 80-talet nångång!? Saknar det inte det minsta... :-)

Naturligt ful?? Ja, absolut!!! :-D

Lambergsfrua sa...

Naturligt vacker vill jag påstå;)
Blomman är dessutom en riktig skönhet.
Ha det gott!
Kramar,

Mimmi sa...

jag använder läppstift... kanske 3 gångar på 5 år .. och då är det svagt .. svagt rosa.. så man ser nästan inte att man har på något .. och att måla utanför ..det är så fult tycker jag ..men det kanske är fint på vissa personer ...inte vet jag.
Jag säger samma sak som AnnaKK . läppsyl på blomman? ;)heter det läppsyl .. för här får jag en röd streck under ordet:)
Hoppas det kan lugna ner sig med att blåsa.. så man KANSKE kan komma ut :) kramizz :)

Tristan sa...

Naturlig er best.

Anonym sa...

armenshudsalva är bra att smörja både läppar och andra nariga ställen med..
mvh kjell...

soffie sa...

lypsyl gillar jag å även lite färgat glans eller nåt snyggt läppstift men utanför med konturer det har jag ej, tjohopp på dej

Nette Cecilia sa...

Håller med dig till 100 procent ,Nette

mammakero sa...

Håller med det fullt ut!
Bättre naturligt ful än onaturlig "snygg". Gillar faktiskt inte ens fake naglar... Läppstift använder jag aldrig. Däremot finns det inte en väska utan Försvarets hudsalva! Jag använder den överallt där det är torrt och narigt.

i stora drag sa...

Jag använder läppstift! Dock inte med några mörka linjer runtom. :)
Lypsyl tillhör mina "godnattförberedelser" :)
/Pia