08 oktober 2011

Vet du om att...

...någon ser dig... 
 Guds allseende öga ska det här vara kanske? Lite läskigt tycker jag att det är...Jag vill inte vara övervakad överallt. Nu är jag ju inte medlem i Svenska Kyrkan och därmed slipper jag kanske övervakningen ;) 
Men ett som är säkert är att hösten är här. Nu har det slutat blåsa i alla fall och man ska väl vara tacksam över att det inte har snöat något här än heller. Snön får gärna hålla sig borta ett par månader till! Jag ser fram emot en snöfri vinter! 

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Och Facebook är också en sån där lite småläskig övervakningsgrej!? ;-)

Fast jag ska nog göra som du säger; ge FB lite till tid. :-) Jag har nog inte fattat riktigt än hur man dels kan göra olika sekretessinställningar och dels kan använda FB på ett (i mitt tycke) vettigt sätt.

Jag var förresten på våran kyrkogård en sväng igår och fotade ett före detta träd. Bilder kommer väl i bloggen endera dagen! Du vet, den där almsjukan...? Vi har en motorsågsskulptör här i bygden, så istället för att bara hugga ner en sjuk alm så fick han göra ett konstverk av den. :-)

Lönnlövet på grinden/staketet är jättefint!! Snygg ram runt om också!

Anonym sa...

Och; Svar JA! Det var en ekorrunge från i somras på mitt foto. :-)

/AnnaKK

soffie sa...

snön får komma då alla blad har ramlat bort för det lyser upp lite sen kan jag å Nellie åka pulka:) fina bilder

Mimmi sa...

Jag skriver precis som AnnaKK ..Facebook .ser dig överallt ;)
Jag gillar din bild på lövet där :)
Jag skall nog gå ut och testa lite med den lilla kamera idag och se hur den är i mulet väder .. om jag kan ge mig en spark där bak och ta mig ut vill säga ..det var just det också :)
kramizz :)

♥ Carina ♥ sa...

I kiruna har dom visst redan fått snö. Hujedamig vad tidigt!!
Kram

Nette Cecilia sa...

håller med hoppas vi får en snöfattig vinter utan halka.Kram,Nette

Ann Catrine sa...

Snöfri vinter!?
Vad är det för slags vinter...
Nää, massor ska det vara ;-)
Och snart är det väl dags här i
Sundsvall...

Övervakad, det antar jag att jag är, - rejält!
Min mobil är ju rena sändaren,
där kan "de" se att jag idag
legat i soffan nästan hela dagen...
Det finns statistik i den hur
många timmar jag vistats här
och vistats där... ;-)
Men vill någon/orkar någon
bry sig så - varsågod!

Nu ska den här surpuppan sätta sig
framför teven med dosan i högsta
beredskap!

Kram!