05 oktober 2011

Dra-maten!

Nånting som var roligt var att sitta och titta på alla fina DRAMATEN-vagnar i Spanien! Det fanns många olika varianter:  
 "Alla" hade såna, mycket praktiskt när man ska gå och handla! Det är rätt backigt i såna här små städer, så en kasse på hjul är inte fel...Fast mannen nere i högra hörnet ville hellre ha en rosa kasse! Eller så var det hans frus..

Även brevbärare hade vagnar: 


(Nä, jag har ingen sån...men jag handlar ju mest per cykelkorg! Annars vore det inte fel...)

8 kommentarer:

AnnaKK sa...

Men det finns ju små cykelkärror som är ganska lika såna där dragvagnar. En sån får du önska dej i julklapp!? :-D

♥ Carina ♥ sa...

Väldigt praktiskt såna där väskor. Undra om det är åldersgräns på dom? ;) Man vill ju inte verka äldre än man är liksom ;)
Kram

i stora drag sa...

*hi hi* Hade tänkt fråga om du hade köpt en sån du med, men den frågan besvarade du ju själv!

Lustigt att det är lite töntstämpel på sådana vagnar, det är ju okey att alla drar sina resväskor på hjul?
/Pia
PS. Nej jag har ingen!

Ann Catrine sa...

Hmmm,
jag fick en dramaten av svärsonen
i julklapp för några år sedan.
Men han älskar ju att påpeka
hur oerhört gammal jag är!
Jag har ännu inte använt vagnen,
av någon dum anledning,
för jag har ju svårt att bära
varorna från affären...
Kanske man ska bita i det sura
äpplet och låta svärsonen få rätt... ;-)

Mimmi sa...

Finns det inte sådana här? jag har för mig att jag har sett dom ..men det kanske bara var något som påminde om dom :)
Vittass sa att hon ville träffa dig .. jag visste inte vad jag skulle svara på det ;)
kramizz :)

Ninni sa...

Jag har en, en snygg från Ikea..så praktisk såå!!

OJ vad du har fotat hann du se nåt på riktigt och inte bara genom kameran..hihi

Kram

AnnaKK sa...

Svar: Ja, visst är det spännande med vargarna - och hur gärna skulle man inte vilja få möta en sån ute i fria naturen (en gång när kameran är med!)!? 8-)

Men sen kan man ju bara konstatera att det INTE FUNKAR att ha varg i de här områdena!? Om de hade fångat och ätit vildsvin i första hand, så KANSKE det hade gått, men samtliga vargar som har rört sej här i södra Sverige under de senaste åren tycks ju ha haft en stark böjelse för lamm- och fårkött... <:-I Och att rovdjurssäkra hagarna kostar skjortan, samtidigt som djurhållningen inte är så där jättelönsam - så följden av ett etablerat vargrevir här lär väl bli att alla slutar ha djur och att hagarna kommer att växa eller planteras igen. :-(

Lambergsfrua sa...

Jag kan inte heller fatta varför dramatenvagnarna anses lite småtöntiga. De är ju otroligt praktiska. Vi har en dramaten med "kylväskefunktion". Den använder vi ofta när vi handlar, trots att vi har bilen med oss.
Jag tror att om fler började använda den här typen av "rullande kassar", skulle tönt/tantstämpeln försvinna. Våga vägra kassar utan hjul! Eller nåt sånt =D
Kramar!