08 oktober 2011

Glöm inte ikväll...

för då är det DRACONIDERNA som ska stå för underhållningen i nordväst. Klockan 19.00 (typ nu) ska det börja och hålla på ett par timmar. Mellan Karlavagnen och Lilla Björn ska man kolla! Förra året såg vi några i alla fall! Och nu har vi fönster i nordväst...Men fota några kan man ju glömma.. 
 Stairway to heaven?
 Lurvig larv!
 Och om man har en bil där man inte får plats med mycket inuti (mer än en förare) så kan man ha en bagagekärra i samma färg med! 

Och har ni sett: 
Inget bra foto, för jag ville inte stå och fota in hos folk, men det är vindruvor! Ååå...såna vill jag haaa...Men denna balkong var på nedre botten, och de hade planterat sina rankor i marken...Jag bor ju på tredje våningen. Men..hm..de kanske kan klättra ;) 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Vägen till himlen..Ja det såg nästan så ut .. vindruvor .. det är gott .. du kan prata lite med dom och få dom att växa åt ditt håll ?
Jag fick titta två gångar när jag såg larven ..det såg ut som om den stod rakt upp :)
Härliga bilder :)
kramizz :)
ps .men ingen på en ekorre ;)

Lambergsfrua sa...

Tänk att lyckas odla vindruvor på vår breddgrader - imponerande! Jag har fullt sjå med pelargonerna ;)

Någon meteoritsvärm har vi inte sett fast vi har spanat och spanat. Hoppas någon på NWT lyckas se och fotografera.
Kram!

Nette Cecilia sa...

ska nog gå ut o titta men det är så kallt 0 grader ,kramis Nette

soffie sa...

om jag nån gång bor i söder skA jag ha både bouganvilla och vinrankor,fina bilder du visar:)

söderhöst sa...

Typiskt, missade din blogg igår så inga stenbumlimgar i rymden här.
Vindruvor, ja försök och plantera i en hink, vem vet om det funkar, kanske Guds allseende öga...iiiiiii.

Ha en go dag med din linskompis.

AnnaKK sa...

Här hittade jag ett inlägg som jag tydligen har råkat scrolla förbi innan...? <:-)

KUL med bagagekärran på bilen - precis såna detaljer som är så härliga att få syn på när man har kameran med sej! :-D

Inga problem att odla vindruvor från rabatten och upp till tredje våningen; Välj en baltisk staketdruva bara, så kommer det att vara som en djungel över hela husväggen! Och druvorna kommer att räcka till grannarna också. :-)