07 oktober 2011

Blås, vind, blås...

God morgon! Här blåser det... 
 Och mina blommor på balkongen vill inte gå och lägga sig:

De får väl vara kvar tills farbror Frost kommer och tar dom...för jag har ingen lust att klippa ner dom nu när de blommar så fint! Pelargonerna tar jag upp på vinden i vinter, det är lite ljust där och svalt. Så får vi hoppas att de överlever. De brukar få en liten skvätt vatten då och då under vintern. Törnrosas kjorteln däremot går nog inte att få att överleva...det blir till att köpa en ny nästa år. De går att fröså, men de har väldigt lång utvecklingstid, så jag tycker det är lättare att köpa en färdig! 

6 kommentarer:

Tristan sa...

Vi får håpe det blir bedre vær utover. Stilig det første bilde.

AnnaKK sa...

Jag hann bara vara ute i en kvart ungefär - sen slog en drastisk klimatförändring till igen... :-/ Fast det är ofta så här; soligt på morgonen för att sedan bli mulet lite längre fram på förmiddagen. Tror de sa omväxlande väder på prognosen i lokalradion i morse, och det verkar stämma. (Synd att de inte hade fel som vanligt!? Fast då hade de väl förstås bara haft fel åt andra hållet, så det blivit världens busväder...? <:-) Hm...).

Får ta mej en kik på inlägget här nedan nu, för jag behöver lite inspiration till dagens middagsmat! :-D

Ann Catrine sa...

I natt var det 0,5 här,
så nu är frosten nära...

Önskar dig en mysig fredagskväll!

Kram

Mimmi sa...

Det var väldigt som dina blommor växer och trivs hos dig :)
Tur att det är maken som har hand om de vi har .. för annars skulle vi nog inte ha något annat kvar än plast blommor ;)
kramizz :)

Peters bildmagi sa...

Ja usch vad det har blåst. Hoppas verkligen det blir bättre väder i helgen som man kan gå ut.

Ha det så gott

Södermorgon sa...

Uj vilken ödesmättad regnbild!
Tur jag sitter inne.

Idag blir det nog fint väder, här just nu sol!