28 oktober 2011

Nu blommar det!

Undrar hur länge den här kommer att vilja blomma så här fint: 
Nästa år ska jag köpa en sån här tidigare! (Det säger jag iofs varje år...) Men när det är såna här varma (idag 10 grader) höstar så går det ju ingen nöd på dom. Men på mig! Jag sitter ju inte ute på balkongen nu precis...

Och den här:
Törnrosas kjortel! Jättesöta små kjortlar som hänger ner. Det har blivit massor med frön också, men jag har försökt att så och de tar sån e-v-i-g tid på sig att växa upp, så jag har köpt en färdig planta på försommaren! Buhu, nu vill jag ha vår...

"Den vår de svage kallar höst", jo, pyttsan...

 Att jag skrev läppsyl som rubrik för någon dag sen var ett försök till ordvits...jag är mycket medveten om hur man stavar...språkfascist kanske man inte kan kalla mig, men språkpolis! ;) 

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Inte mycket kvar i min trädgård som blommar nu - men det är egentligen bara bra, för växterna SKA ju vila sej nu. Så de orkar med en lång säsong nästa år. :-)

På tal om språket, så har vi ju tagit upp användandet av dem och de till diskussion emellanåt. Häromdagen tyckte jag att jag hörde en tjej på tv SÄGA "dem" där det skulle ha varit de! (Har det plötsligt blivit fult att använda det gamla hederliga DOM i talspråk när man framträder i lite finare sammanhang, tro!?). Så nu måste man tydligen inte bara blunda för att slippa eländet, utan även stoppa fingrarna i öronen!? 8-X

(Okej, nu hör jag ju redan lite halvtaskigt, så kanske att jag hörde fel - men jag är rädd att jag faktiskt INTE gjorde det).

Så du satt på bussen och tog fotot nedan!? Det hade jag aldrig kunna gissa! :-D Man borde kanske åka lite mer buss...!? 8-)

södermoln sa...

Vilken fin Törnrosa, jättesöt.

Läppfladder är inne...
Hujeda mig för den sortens skönhetsoperstion!

Lambergsfrua sa...

Jag får nog skaffa en sådan där Törnrosablomnma till nästa år. Jag tycker den är så fin och verkar dessutom blomma länge.
Svårskött? Jag har inga gröna fingrar precis...
Trevlig helg!
Varma kramar,

i stora drag sa...

Vilken härlig bild på kjorteln!
Skulle man kanske ha någonstans - nästa år!

Svar: Ja, häng du lite bollar i buskarna! :)
Ha en fin helg!
/Pia

♥ Carina ♥ sa...

Ha inte dina blommor fattat att det snart är vinter? ;)
Kram

Mimmi sa...

Du är inte ensam om att vilja ha vår .. jag längtar redan efter att få gå och kolla efter vår tecken .. små gröna blad ..nya små blommor.. ja .. det blir en lång vinter när man redan längtar efter våren.
kramizz :)